مروری بر مهمترين عناوین خبری روز جمعه باشگاه خبرنگاران

مهمترين عناوین خبری باشگاه خبرنگاران که در روز جمعه منتشره شده موضوعاتي چون: مرثیه‌ای برای معوقات بانکی/ از تناقض‌گویی دولتی‌ها تا اهمال بانک‌ها ، آیا صهیونیسم خود را احیا می‌کند؟ / اسرائیل چرا و چگونه در قلب خاورمیانه بنیان گذاری شد ؟ و... است.

مهمترین عناوین خبری امروز باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

مرثیه‌ای برای معوقات بانکی/ از تناقض‌گویی دولتی‌ها تا اهمال بانک‌ها

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/5/14/2487657_445.jpg

پس از بازتاب رسانه‌ای اظهارات وزیر اقتصاد پیرامون رقم واقعی معوقات بانکی، طیب‌نیا به فاصله کمتر از 24 ساعت، با تفکیک قائل شدن میان معوقات قطعی نظام بانکی و مبالغ استمهال شده به نوعی اظهارات قبلی خود را تصحیح یا تکذیب کرد تا آماری که از سوی او ارائه می‌شود با آمار ارائه شده از سوی معاون اول رئیس جمهور اختلاف 68 هزار میلیارد تومانی نداشته باشد.


از برگزاری دادگاه "مهدی هاشمی" تا مرگ 11 زندانی در آتش‌سوزی عمدی زندان شهرکرد
مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته گذشته، برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی، مجرم شناخته شدن میران مسئول آسمان و بهار نیوز، دستور پلمب معدن دماوند از سوی رئیس دستگاه قضا، محکومیت غیابی و مزایده اموال برادر مه آفرید، جزئیات آتش سوزی در زندان شهر کرد و مرگ 11 زندانی و... بود.

بازگشایی سفارت انگلیس ملزم به عذرخواهی از ایران است

 رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: تا زمانی که انگلیس از ایران عذرخواهی نکند نباید اجازه بازگشایی سفارت این کشور در تهران داده شود.

قلم خود را به یک شام شب قدر نفروشید/ ماندگاری خبرنگار دشوار است

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/5/17/2494286_377.jpg

 "رسول صدر عاملی" گفت: شرافت نکته مهمی در کار خبر است و خبرنگار نباید فعالیت خبری خود را پل ارتباطی برای انجام کارهایش قرار دهد.

اولین استعفای سینمایی و حاشیه های بی پایان ایوبی و فرهادی

 سینما در هفته ای که گذشت با اولین استعفا سینمایی، خبر بستری شدن داوودنژاد و اظهارات ایوبی و اصغر فرهادی همراه بود.

بم؛ بزرگترین مجموعه خشتی جهان

 شهر بم با داشتن‌ها تمام اصول معماری ایران اسلامی شاهکاری از هویتِ قرن‌ها فرهنگ ایرانی اسلامی است.

حذف 600 تابلو حمل با جرثقیل و توقف مطلقا ممنوع

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/5/16/2493689_791.jpg

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش تابلوهای حمل با جرثقیل و توقف مطلقا ممنوع خبر داد.

ارائه بسته‌های تشویقی کتابخوانی به دانش آموزان/ اولویت زنگ کتابخوانی با مقطع ابتدایی است
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از ارائه اهرم‌های تشویقی در خصوص موضوع آشنا سازی دانش آموزان با کتاب و کتابخوانی خبر داد.

مشکل اینترنت زیر ساختی نیست/ افزایش 2 برابری پهنای باند داخلی و بین‌الملل

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با وجود افزایش کاربران، زیرساخت‌های ارتباطی نیز تقویت و گسترش می‌یابد.

ایجاد چهار گمرک تخصصی نفت/ارائه تسهیلات خاص در راستاي تسهيل در انجام تشريفات گمركي


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/5/14/2486818_244.jpg
 فیروز آبادی از راه اندازی چند گمرک تخصصی خبر داد و گفت: به استناد ماده 2 تفاهم نامه وزارت نفت و گمرك،راه اندازي گمركات اختصاصي نفت در بندر عسلويه،بندر امام (ره)، اسكله كشتي سازي در منطقه ويژه خليج فارس و بندرعباس با توجه به قانون وزارت نفت و قانون امور گمركي جمهوري اسلامي ايران در دستور كار است .

قیمت واقعی زعفران با عرضه در تالار بورس

 بورس کالا با توجه به دارا بودن تالار صادراتی، می تواند زعفران ایران را به اصلی ترین قیمت این محصول در دنیا عرضه و کل بازارهای جهانی را مدیریت کند.

وزش باد و گرد و خاک در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خوزستان/ کاهش محسوس دمای تهران تا روز سه شنبه

 طی سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور در استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک است و طی این مدت ایلام غبارآلود و در خوزستان باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

3هزار میلیارد تومان در پیچ و تاب دو وزارتخانه /گلایه‌ی قائم مقام "دانشگاه علوم پزشکی تهران" از
رای قاضی


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/5/17/2494289_856.jpg
 قاضی زاده هاشمی نسبت به اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص آن به بحث بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: منتظر نظر دولت برای دریافت این پول هستیم.

ردپا تایید "استیضاح وزیر علوم" شنبه مشخص می‌شود/ عملکرد یک ماهه این وزارتخانه زیر ذره بین مجلس

 با توجه به اینکه فرصت یک ماه‌ای که هیات رئیسه مجلس به وزیر علوم داد تا دغدغه‌های نمایندگان در خصوص برقراری امنیت آموزش را مرتفع سازد شنبه 18 مرداد ماه پایان می‌گیرد منتظریم تا پرونده استیضاح وزیر را رد تا پیگیری نماییم.

ابلاغ بسته حمایت از بیماران صعب‌العلاج در گرو تداوم اعتبارات

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر آماده شروع بسته حمایت از بیماران صعب‌العلاج هستیم، گفت: باید توجه داشت که اگر اعتبارات آن تامین شود و تداوم داشته باشد این بسته را ابلاغ میکنیم.

پرسپولیس با سپر فولاد له شد/سپاهان با یک 3 امتیازی دیگر صدرنشین ماند/نفت تهران مقابل راه آهن متوقف شد/دیدار پیکان و سایپا بدون سبقت

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/5/16/2493745_571.jpg

 فولاد در هفته دوم از لیگ چهاردهم در مصاف با پرسپولیس با برتری 2 بر 0 میهمان خود را بدرقه کرد و سپاهان با کسب 3 امتیاز تبریز را ترک کرد.

حسن زاده: منتظر گزارش دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد هستیم

رییس کمیته انضباطی در مورد اتفاقات دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان اعلام کرد که منتظر گزارش مسئولان بازی هستبم تا رأی لازمه را صادر کنیم.

اصفهانیان: اشتباه داوری در عدم اعلام خطا، رفتار بازیکن پرسپولیس را توجیه نمی‌کند

رییس کمیته داوران فدراسیون که از روز گذشته برای دیدن بازی ایران و عربستان از سری مسابقات قهرمانی زیر ۱۴سال آسیا به همدان رفته است، درباره مسائل داوری بازی فولاد خوزستان و پرسپولیس مسائلی را عنوان کرد.

آیا صهیونیسم خود را احیا می‌کند؟ / اسرائیل چرا و چگونه در قلب خاورمیانه بنیان گذاری شد ؟


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/5/14/2488285_274.jpg

اسرائیل در نتیجه مبارزه بومی یهودیان برای استقلال از قدرت های استعماری غربی در آمریکا ، آفریقا ،‌ آسیا و خاورمیانه در دو قرن پیش بوجود نیامده است .

وزارت خزانه‌داری آمریکا: معامله میان روسیه و ایران میتواند مذاکرات هسته‌ای را تهدید کند/ هر شرکتی که در چنین معامله‌ای حضور داشته باشد، تحریم‌ می‌شود

 معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، هشدار داده است اگر گزارش‌های منتشر شده درباره معامله انرژی چند میلیارد دلاری میان روسیه و ایران درست باشد، می‌تواند مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران را تهدید کند.

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه / صدور دستور بمباران مجدد غزه از سوی نتانياهو و يعلون

 32 روز از زمان آغاز حملات رژیم غاصب صهیونیست به فلسطینیان بی‌دفاع غزه در روز هشتم ژوئن می‌گذرد.

گزارش الجزیره در مورد موفقیت جنبش "تحریم اسرائیل"

پایگاه اینترنتی الجزیره امریکا در مقاله ای به جنبش تحریم اسرائیل موسوم به بایکوت،سرمایه زدایی و تحریم BDS)) پرداخته و آن را موفقیت آمیز و کارآمد توصیف کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار