اختصاص ۷۶۵ پرواز رفت و برگشت برای زائران سرزمین وحی

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۷۶۵ پرواز رفت و برگشت برای زائران سرزمین وحی خبرداد.

 مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموعه دولت و صنعت هوایی و تمامی نهاد‌های نظامی، امنیتی، سپاه، پلیس، نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سازمان حج و زیارت و... به این که خادم زائران بیت الله الحرام هستند، افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به این که عملیات سفر عمره پس از وقفه‌ای چندساله از سر گرفته شد، گفت: در مجموع در مراسم حج تمتع امسال ۷۶۵ پرواز رفت و برگشت انجام خواهد شد که مسئولیت آن را دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) و معراج متقبل شده اند.

وزیر راه در ادامه گفت: عملیات انتقال زائران بیت االله الحرام از ۲۱ فرودگاه کشور از جمله ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد و سفارت عربستان سعودی در کشورمان هم همکاری خوبی را در زمینه سفر به سرزمین وحی رقم زد.

وی با اشاره به این که ترمینال سلام فرودگاه امام (ره) تا چند ماه آینده آماده انتقال زائران اربعین حسینی به کشور عراق خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که عملیات انتقال زائران حج تمتع که از امشب آغاز می‌شود، سرآغاز حرکتی باشد که به سربلندی مجموعه دست اندرکاران بیانجامد.

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت درس گرفتن از تجربیات گذشته برای خدمت رسانی بهتر به زائران تأکید کرد و گفت: صنعت هوایی مشتمل بربخش‌های مختلفی اعم از عملیات گروه پرواز، مهندسین فنی، پشتیبانی حفاظتی و امنیتی، حفاظت پرواز و.. است و نهاد‌های مختلفی.. با وزارت راه در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به این که هزاران نفر در صنعت هوایی کشور در حال خدمت هستند، خطاب به کارکنان صنعت هوایی گفت: قطعا شما در ثواب زائران بیت الله الحرام سهیم و مأجور هستید.

خبرنگار حسین قربانی

برچسب ها: هواپیمایی ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام اگر نمیگفتی هم بالاخره زائران میرفتن وبرمیگردند انشااله باید خودشون رو هر روز به مردم نشون بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام ،چرا فکری برای دوخطه کردن مسیر تهران - اهواز نمی شود
آخرین اخبار