باز هم هشدار واشنگتن در خصوص معامله نفتی ایران و روسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا: معامله میان روسیه و ایران میتواند مذاکرات هسته‌ای را تهدید کند/ هر شرکتی که در چنین معامله‌ای حضور داشته باشد، تحریم‌ می‌شود

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، هشدار داده است اگر گزارش‌های منتشر شده درباره معامله انرژی چند میلیارد دلاری میان روسیه و ایران درست باشد، می‌تواند مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران را تهدید کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "دیوید کوهن" که مسئولیت اجرای سیاست تحریم‌ها را بر عهده دارد، به خبرنگاران گفت هرچند هنوز روشن نیست چنین معامله‌ای صورت گرفته باشد یا بیش از آنچه که قبلا شنیده شده پیشرفت کرده‌ باشد، گزارش‌های منتشر شده، برای روند مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران تهدیدکننده خواهد بود.

"کوهن" همچنین با بیان این که ما از هنگامی که این مساله برای نخستین بار مطرح شد، روشن کرده‌ایم اگر روس‌ها و ایرانی‌ها  چنین معامله‌ای انجام دهند، نگرانی‌هایی جدی را موجب خواهند شد، افزود تقریبا مسلم است هر شرکتی که در چنین معامله‌ای حضور داشته باشد، خود را هدف تحریم‌های آمریکا و تحریم‌های بالقوه از جانب کشورهای دیگر قرار خواهد داد. 

این هشدار در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر امضای قرارداد تجاری نفتی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار میان تهران و مسکو مطرح شده است.

رویترز در اواخر اردیبهشت ماه نیز به نقل از "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه، نوشت مذاکرات با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، در مورد این معامله منجر به توافق نهایی نشده است.

"علی ماجدی" معاون وزیر نفت ایران اوایل فروردین ماه در حاشیۀ کنفرانسی در دوبی گفته بود روسیه یک تولیدکننده و صادرکننده نفت است و در نتیجه انجام این کار ساده نیست ... امکان پذیر نیست که ایران از روسیه نفت وارد کند؛ برعکس آن هم شاید صادق باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
وزارت خزانه داری آمریکا ، یا وزارت خانه فضول باشی های دنیا ، آخه به شما چه مربوط است ؟ شما یانکی های جنایتکار چه کاره دنیا هستید .
آخرین اخبار