در حاشیه‌های پزشکی این هفته عنوان شد؛

3 هزار میلیارد تومان در پیچ و تاب دو وزارتخانه /گلایه‌ی قائم مقام "دانشگاه علوم پزشکی تهران" از رای قاضی + فیلم

قاضی زاده هاشمی نسبت به اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص آن به بحث بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: منتظر نظر دولت برای دریافت این پول هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در خصوص مبلغ یک درصد بر ارزش افزوده و نحوه‌ی اختصاص آن به این وزارتخانه گفت: فکر می‌کنم مجددا برای این موضوع باید به بیمارستان بروم، اما هنوز تکلیف این 3 هزار میلیارد تومان مشخص نشده به طوری که این پول به کدام وزارت خانه برود.

مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: این پول باید بدون تردید به وزارت بهداشت و درمان برود چرا که آنها متولی سلامت و بهداشت هستند.

وی افزود: این پول برای بهداشت تصویب شده و اگر مازاد داشت چند صد میلیون برای تکمیل بیمارستان‌ها صرف گردد که آن پول نیز مربوط به وزارت بهداشت است و مبلغی برای وزارت رفاه پیش بینی نشده است.

وزیر بهداشت گفت: این بحث همچنان بین ما و بیمه وجود دارد و مردم که مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنند بدنامی برای ما دارد، این مبلغ برای سلامت است و ما همچنان منتظر تصمیم جناب آقای دکتر نوبخت و معاونت راهبردی هستیم. 

در دو بیمارستان امام خمینی و شریعتی طرح تحول چگونه است؟
 
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به دو بیمارستان امام خمینی و شریعتی می‌رود، در این دو بیمارستان به دلیل اجرای طرح تحول سلامت و حضور پزشکان متخصص مقیم، یک آرامش و رضایت نسبی حکم فرما بود. 

برخی از بیماران در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفتند: با توجه به حضور شبانه پزشکان رسیدگی وجود دارد اما با توجه به کمبود تخت در بخش‌های بستری که سبب بستری شدن مدت زمان طولانی در اورژانس و همچنین کمبود نیروی پرستاری برخی از بیماران اظهار نارضایتی داشتند. 
 
حاشیه نگاری از دیدار وزیر بهداشت و پرستاران 

پرستاران در این دیدار سفره‌ی دلشان را برای وزیر بهداشت باز کردند و به دکتر هاشمی از کمبود نیروی پرستاری گفتند. 

برخی از پرستاران به وزیر بهداشت نسبت به کمبود نیروی پرستاری گله کرده و گفتند برخی از پرستارها بدون گذراندن طرح مشغول به خدمت می‌شوند که همین امر سبب ایجاد کمبود پرسنل و نیروی انسانی شده است. 

پرستاران در این دیدار گفتند با توجه به طرح تحول سلامت انتظار پرستاران ایجاد تعرفه‌های جدید بوده اما با توجه به قول‌های گذشته هیچ گونه تغییری ندیدیم. 

دکتر هاشمی در پاسخ به این موضوع گفت: تعرفه گذاری نیاز به پول دارد و باید در آینده بودجه در نظر گرفته شود و هنوز نمی‌دانیم بار مالی این موضوع چقدر است. 


قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به رای یک قاضی اظهار گلایه کرد. 

دکتر امینی گفت: به جای یک دکتر یک قاضی برای یک بیمار نسخه‌ی پزشکی پیچیده است. 

وی گفت: مریض خود من بوده و قاضی بدون اینکه نظر پزشکی را جویا شود حکم کرده است و گفته یک سال باید آنجا بستری شود. 

دکتر امینی گفت: ما دستور قاضی را اجرا کردیم ولی بارها مکاتبه کردیم.

وی افزود: تقاضای ما این است همانطور که ما نمی‌توانیم در امر قضاوت دخالت کنیم چرا که صلاحیت نداریم انتظار داریم کسی که نیاز به خدمات پزشکی دارد به تشخیص دکتر صورت گیرد. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار