در حاشیه‌های پزشکی این هفته عنوان شد

شفاف نبودن برخی بیمارستان‌های خصوصی با اداره مالیات

شفاف نبودن برخی بیمارستان‌های خصوصی با اداره مالیات و کاهش 85 درصدی ویزیت کلینیک‌های پزشکی از عناوین حاشیه‌های پزشکی این هفته بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ برخی از بیمارستان‌های خصوصی بر خلاف تذکرات چندین باره بازرسین اداره مالیات در خصوص تعرفه‌ای پزشکی هیچ تغییری در صورتحساب ها ایجاد نکرده‌اند.
 
طبق تماسی با بیماران این بیمارستان‌ها گزارش شد که برای یک جراحی 6 میلیون و 800 هزار تومانی بیمار مبلغ 20 میلیون تومان را پرداخت کرده است که به گفته کامران منش بازرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تنظیم مجوز این بیمارستان‌ها تجدید نظر و در موارد لازم به مراجع قضایی اطلاع رسانی می شود.
 
بنابراین گزارش ویزیت یک متخصص 26 هزار تومان و فوق تخصص 33 هزار تومان است اما طبق تماسی که با تعدادی از پزشکان گرفته شده نزدیک به 16 پزشک متخصص تعرفه‌ها را رعایت نمی کنند و یک یا دو نفر از این پزشکان از اعضای شورای عالی نظام پزشکی هستند.
 
کامران منش بازرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:  گزارش‌ها نشان می‌دهد که متخصصین ویزیت 40 هزار تومانی هم دریافت کرده‌ اند و تعداد آنها زیاد شده است اما ما با توجه به نیرو و انرژی که داریم فقط به مواردی را که گزارش می‌شود می‌توانیم رسیدگی کنیم.
 
 کاهش 85 درصدی هزینه‌های ویزیت در کلینیک‌های پزشکی
 
 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران مسئولین وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت کلینیک‌های ویژه‌ای را در اکثر شهرها راه اندازی کرده‌اند که بیماران فقط 15 درصد هزینه ویزیت را پرداخت می‌کنند. گفتنی است در شیراز به دلیل اجرای طرح پزشک خانواده این هزینه ویزیت 10 درصد است.
 
در گفتگوی خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیماران گزارش شد که اصل هزینه ویزیت یک فوق تخصص ریه 17 هزار تومان است که با ارائه برگ ارجاع تنها 1500 تومان را بیمار پرداخت  می‌کند. گفتنی است پزشکان حاذق در این کلینیک‌ها عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه هستند.
 
باقر لنکرانی وزیر سابق بهداشت گفت: در کل جامعه کانون هزینه‌ها بیشتر متوجه بحث‌های پاراکلینیکی، ویزیت و کارهایی است که به صورت سرپایی انجام می‌شود و اتفاق مهمی که برای بیماران بستری رخ داده است این است که مبلغ پرداختی از جیب مردم به میزان چشمگیری کاهش داشته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار