علی اکبر زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ارائه بسته‌های تشویقی کتابخوانی به دانش آموزان/ اولویت زنگ کتابخوانی با مقطع ابتدایی است

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از ارائه اهرم‌های تشویقی در خصوص موضوع آشنا سازی دانش آموزان با کتاب و کتابخوانی خبر داد.

 مهدی علی اکبر زاده مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در خصوص زنگ کتابخوانی گفت: کتابخوانی یکی از برنامه‌های فوق برنامه در آموزش و پرورش است و همیشه وجود داشته است در این خصوص ماده واحده‌ای را تنظیم نمودیم زیرا که می‌دانیم هر برنامه جدیدی که در آموزش و پرورش بخواهد انجام شود می‌بایست در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و تصویب گردد. 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ماده واحده‌ای تدوین و به شورای عالی آموزش و پرورش فرستاده شده و در انتظار تأیید نهایی این موضوع در شورای عالی هستیم. 

علی اکبرزاده با اشاره به اینکه مطرح شدن زنگی تحت عنوان زنگ مطالعه، انشا و گفتگو یا زنگ کتابخوانی مدنظر ماست، تصریح کرد: اعتقادمان بر این است که بیشترین انرژی در این موضوع را مقطع ابتدایی بگذاریم زیرا که هر چقدر دانش آموزان ما در سنین پایین تر به کتاب و کتابخوانی علاقمند باشند این موضوع در بزرگسالان نیز ادامه خواهد داشت بنابراین اهرم‌های تشویقی را برای این موضوع در نظر گرفتیم. 

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از انجام اقداماتی در جهت علاقمندی دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی و ارائه توصیه‌هایی به معلمان در این زمینه خبر داد و افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی هم در این زمینه اقدامات ویژه‌ای را در کتاب‌های درسی انجام دادند. 

وی همچنین تصریح کرد: رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی آموزش و پرورش خواستند که زنگی را در طول هفته یا در طول ماه به کتابخوانی اختصاص دهند تا دانش‌ آموزان بیشتر با موضوع کتاب و کتابخوانی آشنا شوند. 

علی اکبر زاده ادامه داد: این موضوع یک فعالیت پرورشی است که می‌بایست انجام شود اما در عین حال به دلیل اینکه موضوع کتاب به بحث‌های آموزشی هم ارتباط پیدا می‌کند همکاران در بخش آموزش و تألیف کتاب لازم است که در این عرصه نیز ورود پیدا کنند. 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه‌ی کتابخوانی گفت: ما در این زمینه اقداماتی از جمله نامگذاری هفته کتاب، توزیع کتاب در کتابخانه‌های مدارس، آشناسازی دانش آموزان با کتاب و برگزاری مسابقه‌ی مطالعه و تحقیق را انجام می‌دهیم و به جهت تحقق مطالبه‌ی رئیس جمهور این اقدامات در زمینه‌ی پرورشی انجام دادیم اما در بخش آموزشی نیز می‌بایست تحرکاتی صورت پذیرد که در آینده نزدیک این موضوع نیز انجام می‌شود. 

انتهای پیام /
برچسب ها: ارائه ، بسته ، کتاب ، دانش آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار