نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در هفته‌های پایانی رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا اختلاف برتری هریس و ترامپ کاهش یافته است.

نیوزویک نوشت: در حالی که تنها سه هفته تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های «ملی» از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه جلوتر است، اما پیش‌بینی پیروزی دو رقیب در ایالت‌های کلیدی، به‌دلیل رقابت تنگاتنگ آنها امکانپذیر نیست.

این رسانه آمریکایی افزود: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در هفته‌های پایانی رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا اختلاف برتری هریس و ترامپ کاهش یافته است.

در هفت ایالت تعیین کننده سرنوشت آمریکا، هریس و ترامپ همچنان با فاصله اندک رقابت می‌کنند و در میانگین نظرسنجی‌ها هیچ یک از نامزد‌ها بیشتر از ۲ درصد اختلاف در آرا با دیگری ندارد.

پیروزی هریس در انتخابات ماه نوامبر منوط به پیروزی او در سه ایالت میدان نبرد پنسیلوانیا، میشگان و ویسکانسین است. ترامپ در مقابل برای کسب ۲۷۰ رای الکترال‌ها به پیروزی در ایالت‌های موسوم به کمربند آفتاب شامل کارولینای شمالی، جورجیا و پنسیلوانیا نیاز دارد.

موسسه فایو ترتی ایت در جمع بندی نظرسنجی‌های انجام شده در سطح ملی، برتری هریس در مقابل ترامپ را ۲.۴ درصد و یا به عبارتی ۴۸.۵ درصد در مقابل ۴۶.۱ درصد اعلام کرد.

در اکتبر گذشته هریس با ۲.۶ درصد از ترامپ در نظرسنجی‌های ملی جلوتر بود که پیش بینی جدید فایو ترتی ایت، کاهش ۰.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

نت سیلور نظرسنجی که فایو ترتی ایت را تاسیس کرد اکنون با استفاده از الگوی پیش بینی مشابهی برتری هریس در مقابل ترامپ در سطح ملی ۲.۸ درصد عنوان می‌کند و ارقام نظرسنجی‌های مربوط به ترامپ اکنون در مقایسه با هفته پیش افزایش ۰.۲ نقطه‌ای را نشان می‌دهد.

نظرسنجی ریل کلیر پالیتیکس نیز برتری هریس در مقابل ترامپ را در نظرسنجی‌های ملی با اختلاف ۱.۷ درصد (۴۸.۹ در برابر ۴۷.۲ به نفع هریس) نشان می‌دهد.

پیش بینی دیسشن دسک و تارنمای هیل نیز شانس هریس برای پیروزی در مقابل ترامپ را ۵۱ درصد اعلام و رقابت را به شکل ویژه‌ای نزدیک توصیف کرده است.

بر اساس گزارش فایو ترتی ایت، هریس اکنون با ۰.۶ درصد اختلاف در ویسکانسین، ۰.۷ درصد در پنسیلوانیا، ۰.۸ درصد در میشگان و ۰.۶ درصد در نوادا از ترامپ جلو است.

اما ترامپ در سه ایالت کلیدی باقی مانده شامل کارولینای شمالی با ۰.۹ درصد، در جورجیا با ۱ درصد و در آریزونا با ۱.۸ درصد اختلاف از هریس جلوتر است.

نظرسنجی‌های ریل کلیر پالیتکس در ایالت‌های کلیدی، ترامپ را با اختلاف اندک در شش ایالت از هفت ایالت محل نبرد، از هریس جلوتر عنوان کرده است.

بر اساس این نتایج، ترامپ با اختلاف یک درصد در آریزونا، ۰.۲ درصد در نوادا، ۰.۹ درصد در میشگیان، ۰.۱ درصد در پنسیلوانیا، ۰.۵ درصد در کارولینای شمالی و ۰.۵ درصد در جورجیا از هریس جلوتر است.

مطابق با نظرسنجی این موسسه، ویسکانسین تنها ایالتی است که هریس پیشتازتر از ترامپ است و رقیب جمهوریخواه خود را با ۰.۳ درصد اختلاف شکست داده است. در چنین سناریویی ترامپ ۳۰۲ رای الکترال کالج‌ها را از آن خود خواهد کرد و هریس تنها می‌تواند ۲۳۶ رای کسب کند.

نظرسنجی سی بی اس و یوگاو از بین دو هزار و ۷۱۹ رای دهنده در سطح ملی نشان داد که هریس با ۳ درصد اختلاف از ترامپ جلوتر است (۵۱ در مقابل ۴۸). هنگامی که نظرسنجی‌ها به تفکیک ایالتی انجام شد اختلاف برتری هریس در مقابل ترامپ به تنها یک درصد (۵۰ در برابر ۴۹) رسید.

این نظرسنجی در بازه زمانی بین ۸ تا ۱۱ اکتبر (۲۰-۱۷) انجام شده و حاشیه خطای مثبت و منفی ۲.۳ درصد برای آن محاسبه شده است.

نظرسنجی‌ای بی سی نیوز و آیپسوس با مشارکت هزار و ۷۱۴ رای دهنده احتمالی در بازه زمانی مشابهی انجام شده و نشان داد که هریس با ۵۰ درصد آرا در مقایسه با ترامپ با ۴۸ درصد آرا رقیب پیشتاز است. این نظرسنجی با حاشیه خطای مثبت و منفی ۲.۵ درصد انجام شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار