مقامات سازمان ملل می‌گویند شباهت‌هایی بین وضعیت کنونی لبنان و غزه در سال گذشته وجود دارد و باید فورا از ادامه آن ممانعت به عمل آید.

متیو هولینگ‌ورث، مدیر لبنانی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هشدار داد که لبنان ممکن است به سرنوشت غزه دچار شود و باید هر کاری می‌توان انجام داد تا از این رخداد جلوگیری شود.

به گزارش الجزیره، وی در گفتگو با خبرنگاران گفت که نیمه اول سال گذشته مشغول هماهنگی عملیات «برنامه جهانی غذا» در نوار غزه بوده است و اکنون که در دفتر لبنانی این سازمان کار می‌کند، از دیدن شباهت‌ها بین وضعیت دو منطقه عمیقا نگران شده است. 

او تصریح کرد: «از زمانی که بیدار می‌شوم تا زمانی که می‌خوابم، مدام به این فکر می‌کنم که ممکن است به همان مارپیچ عذاب برسیم. نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد». 

جیمز الدر، سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز هشدار داد: «متاسفانه مشترکات (بین غزه و لبنان) کاملا قابل مشاهده است. چه از نظر آوارگی مردم و چه از نظر تاثیری که بر زندگی کودکان گذاشته است». 

از سوی دیگر، «جرمی لورنس» از دفتر حقوق سازمان ملل نیز در این خصوص افزود: «ما همان الگو‌هایی را می‌بینیم که در غزه دیدیم. حجم ویرانی برای مردم لبنان و غزه فراتر از باور است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق دوباره بیفتد.» 

شایان ذکر است که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی در سراسر لبنان که از دو هفته پیش آغاز شده تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از یک میلیون نفر آواره شده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار