گروهی از مهاجران هائیتی مستقر در اوهایو از ترامپ و معاونش به دلیل مطرح کردن این ادعا که مردم هائیتی سگ و گربه می‌خورند، شکایت کردند.

گروهی از مهاجران هائیتی از طریق اتحادیه پل هائیتی (HBA) مستقر در اسپرینگفیلد ایالت اوهایو از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری و جیمز دی ونس، نامزد معاون ریاست‌جمهوری، شکایت کردند.

به گزارش ان بی سی نیوز، این شکایت پس از آن تنظیم شد که ترامپ و معاونش ادعا کردند که مهاجران هائیتی سگ، گربه و حیوانات خانگی می‌خورند.

گرلین جوزف، رهبر اتحاد پل هائیتی اعلام کرد «در طول دو هفته گذشته، ترامپ و ونس هر دو تلاش‌هایی را برای تحقیر و تهدید جامعه هائیتی در اسپرینگفیلد، اوهایو انجام داده اند. آنها با هم این ادعا که مهاجران هائیتی در اسپرینگفیلد گربه، سگ خانگی و حیوانات وحشی می‌خورند را گسترش داده و تقویت کردند.»

مشخص شده است که سوبود چاندرا، وکیل مدافع منافع این اتحادیه، بر طرح فوری شکایت علیه ترامپ و ونس اصرار دارد. بر اساس قانون اوهایو، افراد می‌توانند سوگندنامه‌هایی را برای متهم کردن افراد به دادگاه ارسال کنند. با این حال، قانون همچنین ایجاب می‌کند که جلسات رسیدگی قبل از انتقال سوگندنامه‌ها به دادگاه‌های بالاتر برگزار شود.

این اتحادیه در دادگاه شهری شهرستان کلارک شکایت کرد. آنها خواستار صدور حکم بازداشت برای جمهوریخواهان هستند. چاندرا تاکید کرد: «آن‌ها باید مانند هر یک از ما در برابر قانون پاسخگو باشند.»

پیشتر ترامپ وعده داده بود که مهاجران هائیتی را به صورت دسته جمعی از اسپرینگفیلد، اوهایو اخراج کند. خاطرنشان می‌شود که این سیاستمدار اظهاراتش مبنی بر اینکه مهاجران سگ و گربه می‌خورند را در مناظره ریاست جمهوری با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور تکرار نکرد، زیرا توسط مردم مورد تمسخر قرار گرفت.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار