معاون ترامپ در یک اعتراف قابل توجه گفت که حاضر است در مسیر مبارزات انتخاباتی برای جلب توجه رسانه‌ها، داستان بسازد.

جی دی ونس، معاون دونالد ترامپ در حالی که از پخش شایعات نادرست درباره خوردن سگ و گربه توسط مهاجران دفاع می‌کرد، اعتراف کرد که حاضر است در مسیر مبارزات انتخاباتی «داستان‌هایی خلق کند». 

به گزارش گاردین، این اظهارات حین حضور او در برنامه‌ای در شبکه سی‌ان‌ان بیان شد. مجری برنامه از ونس پرسید: «آیا شایعات نادرست درباره شهر اسپرینگفیلد و اینکه مردم آن حیوانات خانگی را می‌خورند، شما خلق کرده‌اید»؟ ونس ضمن جواب مثبت به این سوال گفت که این ادعا ریشه در برخی حساب‌های کاربری در فضای مجازی دارد و او به همراه دونالد ترامپ علنا در مورد آن صحبت کرده‌اند تا توجهات را به سمت جمعیت نسبتا زیاد مهاجران در هائیتی جلب کنند. 

این اظهارات با واکنش سریع «پیت بوتیگیگ» وزیر حمل و نقل آمریکا مواجه شد. او این اعتراف را «قابل توجه» خواند و گفت: «اینکه ونس می‌گوید حاضر است داستان سرایی کند (دروغ بگوید) تا جریان رسانه‌ها را تغییر دهد اعتراف مهمی است. همه اینها برای تغییر موضوع از سقط جنین، مشاغل تولیدی، مالیات بر ثروتمندان و چیز‌های دیگری است که به وضوح در این انتخابات در خطر است». 

شهر اسپرینگفیلد در ایالت اوهایو تعداد زیادی مهاجر دارد که از کشور هائیتی به آمریکا آمده‌اند. اولین بار ونس، معاون ترامپ این شایعه را مطرح کرد که افراد مذکور سگ و گربه می‌خورند. دونالد ترامپ در مناظره تلویزیونی هفته گذشته خود مجددا این شایعه را مطرح کرد که بسیار جنجالی شد. جوامع مهاجران که در شهر اسپرینگفیلد ساکن هستند می‌گویند از زمان طرح این ادعا از سوی ترامپ، آزار و اذیت علیه آنان افزایش یافته و حتی در مواردی بیمارستان‌ها و ادارات دولتی اسپرینگفیلد تهدید به بمب‌گذاری شده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار