یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی تمدید حضور نتانیاهو در نیویورک به مدت حدوداً یک هفته آن هم در شرایط جنگی را «بدون توجیه و سؤال‌برانگیز» توصیف کرد.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، امروز سه‌شنبه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر این رژیم بنیامین نتانیاهو به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، سؤالاتی را در مورد دلیل تمدید حضورش در آمریکا از چند روز به مدت ۶ روز مطرح و اعلام کرد که دلیل این امر «اصلاً روشن نیست».

خبرنگار امور سیاسی این شبکه موریا اسراف ولبرگ تصریح کرد: «توجیه روشنی برای ماندن نتانیاهو برای ۶ روز در آمریکا آن هم در زمان جنگ وجود ندارد. شمال در آتش می‌سوزد و جنگ در نوار غزه جایی که هنوز ده‌ها اسیر در آن نگهداری می‌شوند، ادامه دارد».

وی با تکیه به دستور کاری که از سفر نتانیاهو به نیویورک به دست آورده، گفت که «با محرمانه‌های زیادی در دفتر نخست‌وزیری» مواجه شده است.

این خبرنگار اسرائیلی گفت که هنوز روشن نیست که آیا نتانیاهو با رئیس‌جمهور آمریکا بایدن دیدار خواهد کرد یا خیر. به‌ویژه که روز سه‌شنبه آینده تنها روزی خواهد بود که بایدن در نیویورک حضور خواهد داشت. از سوی دیگر، هنوز قرار ملاقاتی با مقامات کشور‌های اروپایی تنظیم نشده است. این در حالی است که آرژانتین و شماری از کشور‌های آفریقایی در برنامه قرار‌های ملاقات نتانیاهو قرار گرفته‌اند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی یکشنبه پیش اعلام کرد؛ نتانیاهو قرار است از ۲۴ تا ۲۸ سپتامبر (سوم تا هفتم مهر) در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کند. اما حال گفته می‌شود که وی به مدت یک هفته در آمریکا خواهد ماند.

به اعلام کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گفته شده که نتانیاهو روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد، «بنابراین وی نمی‌تواند مستقیماً بعد از سخنرانی‌اش به اسرائیل بازگردد و باید تا پایان هفته [روز یکشنبه]در آمریکا باقی بماند. بدون این‌که توجیهی برای حضور یک‌هفته‌ای او در آمریکا وجود داشته باشد... این موضوع بیشتر سؤال‌برانگیز است تا تعجب‌برانگیز».

به‌موازات این گزارش تلویزیونی، ایال بن روون ژنرال نیرو‌های ذخیره ارتش اسرائیل و عضو سابق کنست، نیز این سؤال را طرح کرد: «چرا باید این دولت را تأیید کنم؟ بر چه اساسی به نتانیاهو اعتماد کنم؟» 

وی افزود که دولت کنونی رژیم صهیونیستی «بر اساس منافع سیاسی داخلی کار می‌کند و راه خود را گم کرده و شمال را از دست داده و جبهه‌های بیشتر و بیشتری به آن اضافه می‌کند.. نتانیاهو نیز دچار دروغگویی مزمن است و به اسرائیلی‌ها دروغ می‌گوید».

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار