ارسال پاسخ نامه سیدحسن نصرالله، از سوی یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، نماد وحدت عمیق معنایی و عملیاتی میان مقاومت لبنان و فلسطین است.

اخیرا یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس نامه‌ای را برای سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ارسال کرد.

سنوار در این پیام از نامه تبریک و تسلیت دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌مناسبت شهادت اسماعیل هنیه، مبارز همراه وی قدردانی کرد. در بخشی از این نامه آمده است: از ابراز همبستگی شما که با احساسات راستین و والا همراه بود سپاسگزاری می‌کنیم. این ابراز همبستگی بیانگر اقدامات مبارک شما در جبهه‌های مقاومت در راستای حمایت، پشتیبانی و شرکت در نبرد بود. ابوالعبد، فرمانده ما در نبرد طوفان‌الاقصی که یکی از شرافتمندانه‌ترین نبرد‌های تاریخی ملت ماست به شهادت رسید. شهادت فرمانده ما مؤید آن است که خون فرماندهان و مبارزان ما از خون هموطنان‌مان باارزش‌تر نیست.

 این خون‌های پاک و کاروان‌های مبارک شهدا بر صلابت و قدرت در مقابله با اشغالگران می‌افزاید. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: در پیشاپیش این مبانی که ما در مسیر آنها حرکت خواهیم کرد، اتحاد ملت فلسطین پیرامون گزینه جهاد و مقاومت است. همچنین در پیشاپیش این مبانی وحدت امت و در قلب آن محور مقاومت در برابر پروژه صهیونیسم است. ما تا اخراج اشغالگران و برپایی کشور مستقل خود با حاکمیت کامل و به پایتختی قدس در مسیر این مبانی حرکت خواهیم کرد.

در تشریح ابعاد تحلیلی نامه ارسالی یحیی سنوار به دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان، لازم است روی یک مقوله مهم و تاثیرگذار یعنی هم‌افزایی اضلاع جبهه مقاومت در برابر یک دشمن واحد به نام رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی متمرکز شویم. وقوع عملیات موفقیت‌آمیز طوفان الاقصی و بسط عمق و دامنه نبرد به مناطق گوناگون اراضی اشغالی، مولد تحلیل‌ها و فرضیات جدیدی در قبال نظم نوین منطقه‌ای است.

مخرج‌مشترک اکثر این تحلیل‌ها، پذیرش شکست محاسباتی و راهبردی تل‌آویو و شکل‌گیری مناسبات نوین فرامتنی و متنی در منطقه است. قطعا در شرایط جدید، مقوله بحران‌زیست بودن صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن به چالش کشیده خواهد شد، زیرا تل‌آویو به‌طور طبیعی قدرت کنشگری خود را از دست خواهد داد. طوفان الاقصی نماد یک پیروزی ترکیبی محسوب می‌شود که خروجی آن تفوق استراتژیک جبهه مقاومت بر دشمن صهیونیستی خواهد بود. اضلاع مقاومت جملگی در بطن یک نگاه اعتقادی واحد و به‌عنوان روحی واحد در چند کالبد مشغول نبرد با دشمنی خونخوار و متوحش هستند.

 مقامات نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر قدس متفق‌القول هستند که تمام نقاط اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارند. به عبارت بهتر، صهیونیست‌ها دریافته‌اند که دیگر نمی‌توانند از وجود «نقاط امن» در نبرد با مقاومت سخن به میان آورند. مسأله دیگر به تکثر نماد‌های انتفاضه برمی‌گردد. شاید تا کمتر از یک دهه قبل، زمانی که سخن از انتفاضه به میان می‌آمد، صهیونیست‌ها صرفا روی نام غزه متمرکز بودند، اما امروز همه منطقه و حتی بخش‌هایی از دنیا به سنگر‌های جدید مقاومت تبدیل شده‌اند. این تکثر هوشمندانه، نقطه آشکارساز آسیبب‌پذیری مطلق صهیونیست‌ها محسوب می‌شود.

جنگ غزه به‌صورت ماهوی تاریخ‌ساز و جریان‌ساز است و باطل‌کننده آینده‌نگاری صهیونیست‌ها از قدرت و حتی موجودیت‌شان خواهد بود. بخش مهمی از موشک‌های قسام یا موشک‌های حزب‌الله و انصارالله، موجودیت اسرائیل را هدف قرار داده و نوید نابودی این رژیم سفاک را در آینده‌ای نزدیک خواهد داد.

تاثیر نامه سنوار بر افکار عمومی دنیا 
یکی دیگر از ابعاد تاثیرگذار نامه اخیر نگاشته‌شده توسط یحیی سنوار، معمار عملیات طوفان الاقصی و رئیس دفتر سیاسی جدید حماس، ناکامی جنگ شناختی دشمن است. مهندسی پیچیده آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیم‌صهیونیستی در عرصه جنگ شناختی علیه ملت‌های جهان هیچ‌یک به نتیجه مد‌نظر آنها ختم نشده است. حضور بی‌همتا و بی‌سابقه شهروندان انگلیسی در خیابان‌های این کشور در دفاع از مردم غزه و همچنین حضور شجاعانه مخالفان رژیم اشغالگر قدس در خیابان‌های فرانسه، آلمان و آمریکا با وجود انواع فشار‌ها و جرم‌انگاری‌های وقیحانه‌ای که دولت‌های غربی صورت داده‌اند، نقطه آشکارساز شکست دشمن در عرصه جنگ شناختی محسوب می‌شود.

این شکست معطوف به جنگ غزه نیست و ناظر بر تحولات عمیقی است که در نظم جدید جهانی در حال رخ‌دادن است. قطعا در شرایط نوین جهانی، صهیونیسم و حامیان غربی آن و کسانی که دل به سازش با دشمنی خونخوار و اشغالگر دارند، بازندگانی مطلق خواهند بود. اکنون این حقیقت بیشتر از هر زمان دیگری آشکار شده است. بنابراین، مهندسی پیچیده آمریکا و دیگر حامیان نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه، به نقطه مد‌نظر آنها ختم نشده و برعکس، بسیاری از انگاره‌ها و پیش‌فرض‌های آنها در این معادله به چالش کشیده شده است.

نامه اخیر سنوار گویا نه‌فقط به دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان، بلکه خطاب به افکارعمومی دنیا و اذهان بیداری نگاشته شده که جنایات صهیونیست‌ها در غزه و خان‌یونس را برنتافته و با خشم و غیرت مثال‌زدنی خود، پشت سر ملت فلسطین ایستاده‌اند. جنگ ترکیبی، مردم‌محور و رسانه‌پایه است. سلاح دشمن در عرصه جنگ ترکیبی، باور‌ها و پیش‌فرض‌های عینی یک جامعه را هدف قرار می‌دهد؛ اما جبهه مقاومت با همگرایی و هم‌افزایی خود، جنگ شناختی دشمنان را نیز ناکام گذاشته است.

 قطعا باید این روند تا پیروزی نهایی بر دشمن صهیونیستی ادامه پیدا کند. عملیات طوفان الاقصی، نقطه عطف جنگ ترکیبی جبهه مقاومت با دشمن صهیونیستی محسوب می‌شود و باید از همین جایگاه به آن نگریست.

منبع: روزنامه جا جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
و اما انتقام چی شد؟! قپی در کردیم؟
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۹:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
پس چی شد ایران بزنه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
فضل الله المجاهدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
40000 نفر کشته شده اند و این آقایان از تو زیرزمین ها برای هم نامه نگاری می کنند اونوقت این اسمش پیروزی هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
فعلا 41000 نفر شهید داده غزه با خاک کامل یکسان شده این کجاش پیروزی هست حداقل یک دروغ بگین که ابلهان باورش کنند
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۱۱:۱۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
توی نامه نگاری رعایت ادب و نزاکت باید باشه حتی اگر دشمنت باشه
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۲:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
هر قطره از خون این شهیدان مظلوم بزودی جان کثیف دهها صهیونیست را خواهد گرفت .
آخرین اخبار