فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا گفت: یگان زنان متشکل از مأموران جوان، تحصیل‌کرده بامهارت بالا در دفاع شخصی، خلع سلاح سازمان‌یافته و رزم ویژه هستند.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا با اشاره به محدودیت‌های پلیس در مواجهه با خانم‌ها در ناآرامی‌ها، گفت: کنترل افراد، کار اطلاعاتی، برخورد و انتقال افراد و همچنین کسب اطلاعات و مستندسازی از جمله وظایف اصلی زنان یگان ویژه در ناآرامی‌هاست.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا به مأموریت یگان زنان اشاره و اظهار داشت: یگان زنان یکی از برکاتی بود که در یگان‌های ویژه پاسداران فراجا ساماندهی و ایجاد شد.

 وی گفت: طرح‌های انتظامی، طرح هجرت (جمع‌آوری اتباع افغانستانی)، کنترل بانوان در مسابقات فوتبال، طرح نور و همچنین اربعین حسینی از جمله مأموریت‌های جانبی زنان یگان ویژه است.

سردار کرمی به مأموریت اصلی زنان یگان ویژه اشاره و تصریح کرد: در ناآرامی‌ها این یگان زنان است که چندین نوع کار را بامهارت خاص خود انجام می‌دهد. وی با بیان اینکه پلیس در مواجهه با خانم‌ها در ناآرامی‌ها محدودیت داشت گفت: کنترل افراد، کار اطلاعاتی، برخورد و انتقال افراد و همچنین کسب اطلاعات و مستندسازی از جمله وظایف اصلی زنان یگان ویژه در ناآرامی‌هاست.

فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا به اولین حضور زنان یگان ویژه در ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ اشاره و آن مأموریت را مهم ارزیابی کرد و گفت: زنان یگان ویژه به تجهیزات انفرادی و ابزار و تجهیزات دفاعی مجهز بوده و آموزش‌های مهارت فردی و فنون رزمی، نحوه دستگیری، بازجویی و بدرقه متهمان را به‌خوبی فراگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه زنان یگان ویژه در سطح بالای ورزش‌های رزمی مهارت دارند اعلام کرد: یگان زنان متشکل از مأموران جوان، تحصیل‌کرده بامهارت بالا در دفاع شخصی، خلع سلاح سازمان‌یافته و رزم ویژه هستند که برای انجام مأموریت‌های مربوطه آمادگی لازم را دارند.

سردار کرمی در پاسخ به پرسش دیگر در خصوص لباس زنان یگان ویژه در مأموریت‌ها گفت: لباس سیاه‌رنگی که زنان یگان ویژه در مأموریت سال ۱۴۰۱ به تن داشتند پوشش خاص و ضدضربه در برابر حملات و درگیری‌هاست؛ همچنین کلاهی که زنان یگان ویژه بر سر داشتند کلاه مخصوص و ضدضربه است، اما در مأموریت‌های دیگری همچون طرح نور، طرح هجرت و مأموریت اربعین، یگان زنان از لباس معمول یگان ویژه استفاده می‌کند.

منبع: فارس

برچسب ها: یگان ویژه ، پلیس زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار