معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: حتماً در سال آینده محصولاتی نظیر اتود، روان‌نویس داخلی خواهد شد.

محمد یقینی، مدیرعامل دهمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» در پاسخ به این سوال که در چه حوزه‌هایی از نوشت افزار هنوز به خودکفایی نرسیدیم؟ تصریح کرد: در حوزه روان‌نویس، اتود، بعضی محصولات فلزی مانند قیچی فلزی، منگنه و پانچ هنوز به خودکفایی نرسیدیم.

یقینی در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه نوشت افزار‌ها صادراتی به کشور‌های محور مقاومت داریم؟ گفت: در این سه چهار سال با توجه به مزیت یافتن صنعت نوشت افزار صادرات هم قابل پیگیری است. ولی در ابتدای راه هستیم. کمتر از پنج درصد از تولید کشور صادرات می‌شود و جا دارد در پنج شش سال آینده بیش از ۲۰ درصد تولیدمان را صادر کنیم. صنعت نوشت افزار تازه به بلوغ اولیه رسیده، که می‌تواند با کشور‌های بین‌المللی نظیر چین رقابت کند.

مدیرعامل نمایشگاه «ایران‌نوشت» ادامه داد: نوشت افزار‌ها به سه بخش کلی تقسیم می‌شود. حوزه سراجی که شامل کیف، کوله و جامداری است. حوزه کاغذی شامل دفتر، کتاب، کلاسور، دفترچه یادداشت و تخته شاسی و حوزه تحریر هم شامل پاک‌کن، مداد، خودکار، تراش و ... است.

وی درباره میزان فروش نمایشگاه «ایران‌نوشت» در سال گذشته توضیح داد:، چون مسئله نمایشگاه نوشت افزار فروش نیست، مثل نمایشگاه بین‌المللی کتاب آمار فروش را روزانه اعلام نمی‌کنیم. بنابراین، هدف از برگزاری نمایشگاه نوشت افزار معرفی آثار ایرانی است. 

در ادامه محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت هم این قول را داد که حتماً در سال آینده محصولاتی نظیر اتود، روان‌نویس و ... داخلی خواهد شد. 

به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت، ما برای حمایت از مواد اولیه داخلی، زیر ساخت‌ها و ایجاد واحد‌های صنعتی از ورود کالا‌هایی نظیر مداد، خودکار، مداد رنگی و محصولات پلیمری ممنوعیت وضع کردیم. الان با کمک تولیدکنندگان کاغذ کتاب‌های درسی را داخلی کردیم. تمام این کتاب‌ها با کاغذ داخلی تولید می‌شود. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار