مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین گفت: سرانه فضای آموزشی شهرستان البرز نسبت به تراکم جمعیت در وضعیت قرمز کشوری قرار دارد.

ابراهیم سعادت فر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین  در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: شهرستان البرز به واسطه تراکم جمعیت و مهاجرپذیری کمترین سرانه آموزشی را در سطح استان داشته و در سطح کشور نیز جزو مناطقی بوده که در شرایط قرمز قرار دارد.

وی اضافه کرد: به منظور ساخت مدارس در شهرستان البرز به ویژه ناحیه مهرگان با اداره کل راه و شهرسازی قزوین توافق کردیم تا ۵۰ درصد اعتبار ساخت طرح در این نواحی از سوی این اداره کل تامین شود.

سعادتفر بیان کرد: طبق اعلام آموزش و پرورش قزوین مبنی بر اینکه دانش آموزان در برخی از مدارس کلاس درس ندارند، نیاز به ساخت ۱۰ کلاس کانکسی در این مدارس ایجاد شده و این درحالی است که برخی مدارس با نبود سرویس بهداشتی مناسب روبه رو هستند.

به گفته این مسئول، هشت سرویس پیش ساخته نیز مدارس استان قزوین نیاز دارند که ساخت و تجهیز آنها نیاز به اهتمام ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین عنوان کرد: در سال‌های گذشته هشت مدرسه کانکسی در استان قزوین با بیش از ۱۱ دانش آموز وجود داشت، این مدارس عموما در مناطق الموت، بویین زهرا، آبیک و آوج قرار داشتند که مدارس جایگزین آنها شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار