مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از کاهش تولید انگور در استان به علت تغییرات اقلیمی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برداشت انگور در قزوین آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت به میزان ۳۳۰ هزار تن محصول انگور از باغ‌ها به بازار مصرف ارسال شود.

به گفته این مسئول، متوسط تولید این محصول در سال‌های گذشته ۳۵۰ هزار تن بوده که این میزان در سال جدید به علت تغییرات اقلیمی کاهش داشته است.

پیله فروش متوسط عملکرد این محصول را بیش از ۱۰ تن در هکتار برآورد کرد و گفت: بیش از هفت هزار هکتار از باغ‌های انگور به صورت داربستی و نوین احداث و در حال بهره برداری بوده و بقیه باغ‌ها به صورت سنتی اداره می‌شود.

به گفته وی، انگور تولید شده در استان ۷۰ درصد به صورت کشمش، ۲۵ درصد تازه خوری و ۵ درصد نیز بصورت فرآورده‌های جانبی نظیر شیره، آبغوره و کنستانتره استفاده می‌شود.

پیله فروش گفت: قزوین رتبه نخست تولید کشمش و رتبه دوم تولید انگور را در کشور دارد و همواره توانسته تمامی فرآیند‌های این محصول ازغوره تا انگور و همچنین فرآوری کشمش را به بهترین شیوه به بازار داخلی و خارجی عرضه کند.

برداشت انگور از نیمه نخست شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهرماه در استان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، استان قزوین دارای ۳۷ هزار و ۲۵۲ هکتار باغ انگور بوده که ۳۲ هزار و ۳۸۲ هکتار آن بارور و ۸۷۵ هکتار آن غیر بارور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار