استاندار قزوین گفت: نظارت جدی بر شهریه مدارس صورت بگیرد تا به هیچ وجه مطالبه نابحقی از اولیاء اتفاق نیفتد و به اجبار مبلغی از کسی گرفته نشود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد،گفت: همیشه یکی از دغدغه‌هایی که وجود دارد، بحث سیاست زدگی در آموزش و پرورش بوده که نیاز به اصلاح دارد.

وی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش اولویت اصلی را زدودن سیاست زدگی در مسیر آموزش و پرورش عنوان کرده که این موضوع در استان قزوین نیز باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، همچنین در عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش نیز باید نگاه سیاسی حاکم نباشد و صلاحیت‌های علمی، تجربی و مدیریتی مد نظر قرار داده شود.

اعلایی تاکید کرد: در جشن‌ها و مراسم بازگشایی مدارس به جای استفاده از چهره‌های سیاسی و نظامی باید از چهره‌های فرهنگی، علمی و مفاخر قزوین استفاده شود، چرا که قزوین نخبگان علمی و ورزشی بسیاری دارد که می‌توانند برای دانش آموزان الگو باشند.

استاندار قزوین با بیان اینکه شرایط بازگشایی مدارس باید به سمت جشن سوق داده شود، ادامه داد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید از بازگشایی مدارس تفکیک شود، چراکه رنگ بوی بازگشایی مدارس با دفاع مقدس گره خورده است، درحالی که برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به صورت جدی و جداگانه برگزار شده و جشن‌های بازگشایی مدارس نیز توام با نشاط و شادابی برنامه ریزی شود.

این مسئول ضمن تشکر از اقدامات بانک پاسارگاد در ساخت سه مدرسه بیان کرد: باید ابراز تاسف کرد از انسان‌هایی در استان که جلوی سرمایه گذاری این بانک برای ساخت بیمارستان و هتل پنج ستاره را گرفتند که جز زیان برای قزوین ارمغانی نداشت، بانک پاسارگاد بخاطر جوسازی‌هایی که در استان شد نتوانست این ۲ پروژه را انجام دهد.

اعلایی بیان کرد: اگر هتل پنج ستاره در استان داشتیم می‌توانستیم میزبان مسابقات ملی فوتبال با توجه به ورزشگاه مجهز سردار آزادگان باشیم.

استاندار قزوین گفت: نظارت بر شهریه مدارس غیرانتفاعی باید تشدید شود تا فشار کمتری به خانواده‌ها وارد شده و مطالبه ناحقی از اولیا درخصوص شهریه مدارس گرفته نشود، مدارس دولتی نیز همانطور که بار‌ها تاکید شده نباید به اجبار از خانواده‌ها هزینه مالی دریافت کنند.

این مسئول بیان کرد: مشارکت در توسعه خدمات و بهبود مدارس اتفاق خوبی است، اما این مشارکت‌ها باید اختیاری باشد و اجبار و تحمیل و فشار معقول نیست، چراکه قبلا نیز این موضوع مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش در تمام ادوار بوده است.

اعلایی اضافه کرد: استخر شهید رییسی باید زودتر به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده قرار گیرد و بلاتکلیفی چند ساله این طرح به اتمام برسد، تا جایی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در حد امکان حمایت‌های لازم را برای بهره برداری این طرح انجام دهد.

استاندار قزوین یادآور شد: مدرسه پاسداران باید تا ۲۰ مهرماه سال جاری تحویل آموزش و پروش داده شود و نسبت به استقرار موزه فرهنگ در این مکان اقدام شود تا شرایط مناسبی برای به نمایش قرار دادن پیشینه فرهنگی استان فراهم شود.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن مدرسه پاسداران در کنار دولتخانه صفوی سبب شده بهترین مکان برای ایجاد موزه فرهنگ استان باشد که با کاربری گردشگری می‌تواند در مسیر طرح جامع توسعه دولت خانه صفوی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار