رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: توسعه فضا‌ها و فعالیت‌های ورزشی دانشگاه برای تقویت سلامت دانشجویان و اساتید از سیاست‌ها و اولویت‌های دانشگاه است.

سیدعلی قاسم زاده رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در مراسم افتتاحیه زمین‌های ورزشی روباز دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: وضعیت کشور در سال‌های کرونایی و محدودیت‌های ناشی از آن آسیب‌های جبران ناپذیری به همه امور اجرایی و حتی روزمره مردم وارد کرد و به تبع آن فعالیت‌های دانشگاه‌ها به شکل مجازی درآمد و امور ورزشی تقریباً تعطیل شد.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های اساسی ما بازگرداندن فضای نشاط و شور دانشجویی به ویژه در عرصه ورزشی است، اضافه کرد: تیم‌های ورزشی دانشجویی به سبب فارغ‌التحصیل شدن، تقریباً منحل و یا تضعیف شده و دانشجویان جدیدالورود یا دانشجویانی که از بدو قبولی در دانشگاه امکان حضور نداشتند و به شکل مجازی تحصیل خود را آغاز کرده بودند با بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری باید استعدادیابی و شناسایی شوند.

قاسم زاده ادامه داد: تیم‌های ورزشی باید دوباره احیا شود که این مهم با تلاش معاونت دانشجویی از جمله مدیر تربیت بدنی اتفاق افتاد و با وجود مشکلات مختلف و کمبودها، تیم‌ها دوباره فعالیت خود را آغاز کردند.

این مسئول تاکید کرد: تلاش ما این است که تیم‌های ورزشی در بخش دختران و پسران و دانشجویان غیر ایرانی در قالب بین‌المللی تشکیل شود.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: در مسابقات ورزشی بومی، محلی که در دانشگاه گیلان برگزار شد، رتبه نخست را در سال گذشته کسب کردیم و مهران برخورداری قهرمان تکواندوی جهان و المپیک دانشجوی پرتلاش ما نیز در المپیاد خوش درخشید.

قاسم زاده اضافه کرد: نخستین گام ما برای جبران برخی مشکلات ساختاری و عمرانی تعمیر و ترمیم ۲ سالن سرپوشیده دانشگاه (سالن شهدای خدمت و سالن شهید سلیمانی) بود که در طی این ۲ سال بازسازی و ترمیم و برخی وسایل ورزشی خریداری شد.

این مسئول با بیان اینکه سیاست‌گذاری دانشگاه توسعه فضای ورزشی دانشگاه است، افزود: زمین چمن مصنوعی مجتمع خوابگاه دختران را سال گذشته تکمیل و افتتاح کردیم تا دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه بتوانند در کنار استفاده از وسایل ورزشی دیگر و سالن سرپوشیده موجود، از این زمین چمن نیز بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز کسب مجوز هیات امنا برای احداث زمین‌های ورزشی روباز شامل زمین چمن مصنوعی، زمین والیبال ساحلی، زمین فوتبال ساحلی و زمین تنیس در جوار سردرب جنوبی مجتمع آموزشی دانشگاه و همچنین ساخت و تکمیل طرح سالن ورزشی و استخر دانشگاه برای توسعه فضای ورزشی دانشگاه را در دستور کار قرار دادیم.

این مسئول ادامه داد: سالن استخر ورزشی دانشگاه از مهم‌ترین طرح‌های ورزشی بوده که برای تکمیل آن بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: این دانشگاه ۲۰ میلیارد اعتبار ملی برای فاز نخست طرح سالن استخر ورزشی تصویب کرد و از محل مولدسازی و فروش ساختمان مازاد نیز بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه برای تکمیل پروژه از هیات امنا مجوز گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار