مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از نبود میل و رغبت خانواده اتباع استان برای پیگیری و ثبت نام دانش آموزان خبر داد.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار و ۶۰۰ دانش آموز اتباع خارجی و عمدتا افغانستانی در مدارس استان قزوین تحصیل می‌کردند که برای سال تحصیلی هنوز هیچ ثبت نامی از آنها صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: از سوی وزارت آموزش و پرورش تاکنون بخشنامه روشن و شفافی درخصوص ثبت نام اتباع ابلاغ نشده و این درحالی است که خانواده‌های دانش آموزان اتباع نیز میل و رغبت چندانی برای مراجعه و پیگیری ثبت نام نشان نمی‌دهند.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: آماری از تعداد دانش آموزان کلاس اولی اتباع وجود ندارد و سنجش ورود به دبستان آنها نیز انجام نشده که پرداختن به این موضوعات در روز‌های پایانی بازگشایی مدارس ممکن است دغدغه آفرین و چالش برانگیز باشد.

وی با بیان این مطلب که به منظور بازگشایی مدارس در قزوین هشت کارگروه تشکیل شده است، بیان کرد: بنا بر گزارش کارگروه توسعه و منابع انسانی ۲۳۰ هزار و ۵۶۹ دانش آموز در سطح استان وجود دارند که تاکنون روند ثبت نام ۱۹۹ هزار و ۳۶۰ دانش آموز به پایان رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۲ هزار معلم در ۹ هزار و ۳۸۰ کلاس درس به تعلیم و تربیت دانش آموزان قزوینی می‌پردازند.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: تاکنون ۹۰ درصد فرآیند ساماندهی و بهسازی منابع انسانی در مدارس استان انجام شده و حکم هشت هزار و ۳۶۸ معلم ابلاغ و چهار هزار و ۸۵۶ معلم نیز ابلاغیه‌های آنها تعیین ضوابط شده اند.

وی در خصوص وضعیت تحویل کتب‌های درسی به دانش آموزان یادآور شد: تاکنون ثبت نام کتب درسی ۹۲ درصد دانش آموزان انجام شده و از ۱۰ شهریور ماه نیز توزیع کتاب‌های درسی آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار