رسانه صهیونیستی «واللا» گزارش جدیدی را درباره عملیات «طوفان الاقصی» و اتفاقات روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ منتشر کرد.

پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» نوشت: گردان غزه در روز هفتم اکتبر۲۰۲۳ همانند تمام ارتش (رژیم صهیونیستی) هیچ گونه هشدار جنگی و حتی هشدار حمله تروریستی دریافت نکرد.

این منبع افزود: همچنین هیچ یک از مسئولان شاباک (سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی) به طور مستقیم به فرمانده گردان غزه موعد حمله هفتم اکتبر را اعلام نکرد.

این رسانه ادامه داد: زمان زیادی طول کشید تا ستاد کل ارتش اسرائیل حجم رویداد و میزان نفوذ (گروه‌های مقاومت) را متوجه شود.

بر اساس این گزارش، شکست ارتش اسرائیل و گردان غزه یک مساله تاریخی است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که از بروز فجایع بزرگ تری در آن روز ممانعت شده است.

پیش از این کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۶ اکتبر، هفت ساعت و نیم پیش از حمله، نقصی در سیستم‌های فنی یگان ۸۲۰۰ دایره اطلاعات نظامی ارتش رخ داد، این یگان وظیفه کسب اطلاعات حساس و مهم از سیم‌کارت تلفن‌های همراهی را بر عهده داشت که حماس آن را فعال کرده بود.

بر اساس این گزارش، این اشکال در ساعات اولیه بامداد برطرف و اطلاعات زمانی به دست یگان ۸۲۰۰ رسید که نیرو‌های حماس با پاراگلایدر‌های موتوردار به سمت شهرک‌های واقع در حومه غزه در پرواز بودند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی ادامه داد: در همان ساعات، نظامیان متخصص برای رفع مشکل فراخوانده شدند، یکی از مسئولان ارشد دایره اطلاعات نظامی مدعی است که بلافاصله این اختلال به اطلاع متخصصان رسید؛ اما مسئولی دیگر می‌گوید که این افراد بعد از ساعت سه بامداد به محل رسیدند و توانستند مشکل را ساعت پنج برطرف کنند.

این گزارش افزود: زمانی که اطلاعات بازیابی و اختلال برطرف شد، عملا حمله نیرو‌های القسام از قبل شروع شده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشور‌های غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بست و همچنان در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

پس از گذشت تقریبا ۱۱ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود و طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

جنایات این رژیم در نوار غزه تاکنون بیش از ۴۰ هزار شهید و حدود ۱۰۰ هزار مجروح به جا گذاشته است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار