یک روزنامه آمریکایی فاش کرد رژیم صهیونیستی در جنگی به نام نبرد بین جنگ‌ها که خود به راه انداخته بود، شکست خورده است.

وال استریت ژورنال در گزارشی از شکست حملات رژیم صهیونیستی به سوریه که از ۷ اکتبر گذشته ۱۸۰ بار به منظور تضعیف قدرت حزب الله انجام شد، خبر داد.

براساس گزارش سما الاخباریه، وال استریت ژورنال نوشت: اگرچه اسرائیل در طول نیم دهه بیش از ۴۰۰ بار به سوریه حمله کرد، اما نتوانست به مواضع ایران در منطقه ضربه بزند یا از انتقال ابزار‌های رزمی به حزب‌الله جلوگیری کند.

این روزنامه در ادامه افزود: اسرائیل علیرغم حملات مداوم، موفق نشد رشد حزب‌الله و قرار گرفتن حزب‌الله را به عنوان یک نیروی نظامی مهم خنثی کند که این مؤید شکست استراتژی «نبرد بین جنگ‌ها» است که توسط اسرائیل اتخاذ شده بود.

وال استریت ژورنال همچنین به نقل از مقامات سابق رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل از اعتراف علنی حملات به سوریه برای محدود کردن پیامد‌ها اجتناب کرده است. اما اسرائیل باید تصمیم بگیرد که آیا عملیات خود را در سوریه گسترش می‌دهد یا خیر.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پیش از این تایید کرده بود که دشمن صهیوینستی نبردی بین جنگ‌های سوریه به راه انداخت و در آن شکست خورد. او تاکید کرد که برخلاف میل رژیم صهیونیستی تمام سلاح‌هایی که باید به لبنان می‌رسید، رسیده است.

سید نصرالله همچنین تصریح کرد که هدف از حضور این نیروهای این جنبش در سوریه، دفاع و حفاظت از لبنان است تا به شکل گیری جنبش حمایت و پشتیبانی از مقاومت ادامه دهد. 

او با بیان اینکه آنچه به عنوان یکی از اهداف جنگ سوریه لازم بود این بود که سوریه از دست آمریکایی‌ها دربیاید، افزود: سوریه از جنگ جهانی فراتر رفته و اگر سوریه امروز تحت اشغال آمریکا و اسرائیل بود تصور کنید وضعیت لبنان و غزه امروز چگونه می‌شد؟ در عین حال تاکید کرد که سوریه همچنان در معرض تهدید است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار