سرپرست دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۹ مجوز تاسیس دهیاری در سال‌های در استان مطابق ضوابط تعیین شده، صادر و به استانداری ابلاغ شد.

ادهم کرد زابلی اظهار کرد: تاسیس دهیاری در روستا‌های با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در راستای پیشرفت همه جانبه روستا‌های کشور و بسترسازی برای جلب مشارکت روستائیان در مدیریت روستایی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیستان و بلوچستان دارای ۲ هزار و ۹۳۴ دهیاری و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی است که روستا‌های استان در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری، شیلات، گردشگری و صنایع دستی توانمندی‌های زیادی دارد.

سرپرست دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دهیاری‌ها نقش مهمی در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارند و به نوعی الگو و نمادی موفق در عرصه مدیریت محلی محسوب می‌شوند.

کرد از رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات واریزی به دهیاری‌های سیستان و بلوچستان در ردیف‌های مختلف، تخصیص ۱۶ دستگاه خودروی حمل زباله سبک به صورت بلاعوض به دهیاری‌های استان، تخصیص بیش از چهار هزار میلیارد ریال قیر مصرفی به روستا‌های استان و اخذ مجوز پرداخت تسهیلات برای خرید ۱۰۵ دستگاه خودرو خدماتی دهیاری‌های استان را از مهمترین اقدامات در این استان در سال‌های اخیر برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: نهاد دهیاری در روستا و فعالیت مدیریت‌های محلی به منظور ایجاد زیرساخت اعم از فعالیت‌های عمرانی و آبادانی روستا‌ها و تحقق اهداف و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تا رسیدن به روستای متعالی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار