فرماندار سراوان گفت: مطالبه جدی مردم ایران این است که سریع‌تر زمینه خروج و بازگشت اتباع غیرمجاز را به کشورشان فراهم آورند.

مجتبی شجاعی بیان کرد: مهمانان هم دین ما از افغانستان گرچه بدون دعوت تشریف آوردند، اما با آغوش باز سال‌ها میزبانشان بودیم و در استفاده از آب و برق و آرد و... این کشور با ما شریک بودند.
 
وی افزود: افغانستانی‌ها برای ما عزیز بوده و عزیز هستند، اما منافع ملی کشورمان از هر ملاحظه‌ای مهم‌تر و اولویت دار است.
 
 فرماندار سراوان ادامه داد: لذا با کمال امتنان و عزت باید آن دسته از اتباع که غیرمجاز هستند کشور ما را ترک کنند و برای ساختن کشورشان به وطن خودشان بازگشته و با بازوان توانمند و اراده خودشان، کشورشان را آباد کنند و زمینه را برای بازگشت سایر مهاجرین افغان که در کشور‌های دیگر نیز ساکن هستند و زندگی می‌کنند فراهم کنند.
 
شجاعی خاطرنشان کرد: از سویی، پیوند‌های دو کشور ایران و افغانستان پیوند‌های تاریخی، دینی و تمدنی عمیقی است که سال‌ها شکل گرفته و ملت ایران در روز‌های سخت صادقانه کنار ملت افغانستان بودند و پذیرای مهاجرین قانونی و غیرقانونی بودند لذا اکنون که افغانستان در حال بازسازی خسارت‌های استعمارگران آمریکایی است که هم به نفع افغان‌های مهاجر غیرقانونی خواهد بود که به سرعت به کشورشان بازگردند و هم اقتضای کشور و مطالبه جدی مردم ایران است که سریع‌تر زمینه خروج و بازگشت مهاجرین افغانی غیرمجاز را به افغانستان فراهم آوردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار