مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از احتمال تشکیل توفان حاره‌ای در جنوب استان خبر داد و گفت: شرایط دریای عمان شنبه و یکشنبه متلاطم و توفانی انتظار می‌رود.

محسن حیدری  اظهار کرد: از جمعه تا اواخر وقت یکشنبه (۹ تا ۱۱ شهریور) برای دریای عرب و شرق دریای عمان رخداد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سامانه در موقعیت ۲۳.۵ درجه شمالی و ۶۸.۴ درجه شرقی در فاصله ۸۵۰ کیلومتری سواحل چابهار تقویت شده و براساس پیش بینی مدل‌ها جوی عصر جمعه ظرفیت تقویت و تبدیل شدن به توفان حاره‌ای را دارا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس مدل‌های فعلی مسیر حرکت آن به سمت غرب و شمال غرب و در روز شنبه مناطق شرقی دریای عمان است و سپس یکشنبه به سمت جنوب غرب تغییر مسیر خواهد داد و دریای عمان شنبه و یکشنبه متلاطم و توفانی انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: برای روز شنبه و یکشنبه برای برخی از مناطق ساحلی و نوار جنوب شرق سیستان و بلوچستان شرایط برای رگبار و رعدوبرق و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

حیدری توصیه کرد: افراد از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری به سمت دریایی عرب و دریای عمان خودداری و شناور‌های سبک را به خشکی و مناطق امن منتقل کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار