معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه منفصله ریمدان با ۶ هزار هکتار محدوده منطقه آزاد چابهار محسوب می‌شود و بهترین فرصت برای عملیاتی کردن منطقه آزاد مشترک بین ایران و پاکستان در محدوده ریمدان (ایران) و گبد (پاکستان) است.

محمد صفری  در سفر به چابهار و بازدید از مرز ریمدان اظهار کرد: حمیرا ریگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار پیگیری‌های زیادی برای توسعه و آبادانی مرز ریمدان داشته اند و این سفر با هدف عملیاتی کردن منطقه آزاد مشترک بین ایران و پاکستان در محدوده ریمدان (ایران) و گبد (پاکستان) در راستای تفاهم‌نامه منعقده در سفر سالجاری رئیس جمهور شهید آیت‌الله دکتر رئیسی به پاکستان، با فرماندار شهرستان دشتیاری و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایانه مرزی ریمدان است.

در این بازدید، معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص منطقه آزاد مشترک بین ایران و پاکستان در ریمدان و همچنین ورود زوار پاکستانی اربعین حسینی از پایانه مرزی ریمدان، گفتگو کردند.

بررسی عملیاتی کردن منطقه آزاد مشترک ایران و پاکستان در منطقه منفصله ریمدان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: مرز ریمدان شهرستان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان (پاکستان، چین و هند) است بنابراین توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

حمیرا ریگی افزود: مرز ریمدان برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران خیلی مناسب است.

وی ادامه داد: از اینکه دولت به پایانه مرزی ریمدان توجه و در حال آماده سازی زیرساخت‌ها است تشکر می‌کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: توجه به اشتغال مرزنشینان ضروری است بنابراین مرز ریمدان با توجه به ظرفیت راهبردی باید به عنوان یک مرز استاندارد جهانی تعریف شود تا شاهد جابجایی کالا و مسافر باشیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی گفت: وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و امور خارجه و نیرو‌های نظامی، امنیتی وانتظامی برای رسمی شدن مرز ریمدان تلاش‌های زیادی کرده اند که باید قدردان زحمات همه آنان باشیم.

ریگی تصریح کرد: مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود، اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری و ورود مسافر در این مرز در حال انجام است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار