خانواده اسرای اسرائیلی نتانیاهو را به خاطر تصمیم کریدور فیلادلفیا مورد انتقاد قرار دادند.

بیانیه گروهی به نمایندگی از خانواده‌های اسرای اسرائیلی که توسط شبکه تلویزیونی اسرائیلی کانال ۱۲ منتشر شد، تصمیم اخیر کابینه امنیتی اسرائیل برای ترک نیرو‌ها ار کریدور فیلادلفیا -نواری از زمین در امتداد مرز جنوبی غزه با مصر- را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «بعد از تقریبا یک سال غفلت، نتانیاهو فرصتی را از دست نمی‌دهد تا مطمئن شود که هیچ توافقی برای آزادی عزیزانشان حاصل نخواهد شد. روزی نیست که نتانیاهو به شکل واقعی برای به خطر انداختن بازگشت همه اسرا به خانه‌های خود عمل نکند.»

حضور نظامیان اسرائیلی در این منطقه به نقطه بن بست اصلی در مذاکرات جاری برای آتش بس در غزه تبدیل شده است و همانطور که قبلاً گزارش شد، کابینه با اکثریت قاطع رای به حضور نیرو‌ها در غزه رای داد.

خانواده اسرای صهیونیست در بند حماس روز چهارشنبه با برگزاری یک تظاهرات گسترده که با ملحق شدن مخالفان نتانیاهو همراه شد خواستار رسیدن به توافقی با جنبش حماس به منظور آزادی اسرا شدند. 
این تظاهرات از تل آویو آغاز شده و معترضان به سمت حصار‌های امنیتی میان سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه حرکت کردند. 

مادر یکی از نظامیان صهیونیست در بند حماس در این باره گفت: تاریخ قضاوت خواهد کرد که آزادی اسرا از بند حماس مهمتر است یا کنترل کریدور فیلادلفیا در غزه از سوی نظامیان صهیونیست!

معترضان با سر دادن شعارهایی، علاوه بر درخواست برای رسیدن به توافق صلح در غزه، از کابینه افراطی نتانیاهو به دلیل اولویت بخشیدن به خواسته‌های حزبی به جای منافع صهیونیست‌ها انتقاد کردند. 

طرف صهیونیست در مذاکرات صلح به دنبال اشغال کریدور فیلادلفیا در نوار مرزی میان غزه و مصر از سوی نظامیان صهیونیست است. این موضوع با مخالفت حماس و مصر مواجه شده و جزو اصلی‌ترین موارد اختلافی میان طرفین است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار