در پی حادثه حمله با سلاح سرد در غرب آلمان، دولت این کشور اعلام کرد که حمل چاقو در رویداد‌های عمومی ممنوع خواهد شد.

پس از حمله هفته گذشته در شهر «سولینگن» آلمان که ۳ کشته و ۸ زخمی بر جای گذاشت و فشار‌ها بر دولت آلمان در آستانه انتخابات منطقه‌ای را تشدید کرد، «نانسی فایزر» وزیر کشور آلمان اعلام کرد که مجموعه‌ای از «اقدامات سختگیرانه» با هدف تامین امنیت اتخاذ خواهد شد.

به گزارش روزنامه الاهرام، فایزر گفت: از این پس حمل چاقو در جشنواره‌ها، رویداد‌های ورزشی و سایر رویداد‌های عمومی مشابه ممنوع خواهد بود. افزون بر این، استفاده از چاقو در قطار‌ها برای مسافت‌های طولانی نیز ممنوع شده و به پلیس اختیارات بیشتری برای بازرسی افراد داده می‌شود. 

حادثه تروریستی در غرب آلمان جمعه هفته گذشته روی داد و در جریان آن فردی، شرکت‌کنندگان در یک جشنواره را به صورت تصادفی و کورکورانه با ضربات چاقو هدف قرار داد و سپس از محل متواری شد. این جشنواره بلافاصله متوقف شد و از سوی مقام‌های پلیس محلی به مردم توصیه شد تا منطقه را ترک کنند.

این حمله که گروه تروریستی داعش به فاصله یک روز مسئولیت آن را پذیرفت، بحث‌ها پیرامون مهاجرت در آلمان را داغ کرده است. گروه‌های ضد مهاجران، دولت آلمان را متهم می‌کنند که با ورود تعداد زیادی پناهنده، کشور دچار «آشوب» شده است. از طرفی، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در واکنش به انتقاد‌ها از سیاست مهاجرتی این کشور تاکید کرد که اخراج پناهجویان «مجرم و خطرساز» به افغانستان و سوریه اجرایی خواهد شد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار