وکیل بنیان‌گذار تلگرام می‌گوید که مالک یک پیام‌رسان نباید به خاطر اعمال خلاف قانون که در بستر آن انجام شده، مسئول شناخته شود.

«دیوید اولیویه کامینسکی» وکیل پاول دوروف، مالک و بنیانگذار تلگرام می‌گوید: اینکه به دلیل هرگونه سوءاستفاده و اَعمال خلاف قانون در این پیام‌رسان، مالک آن مسئول شناخته شده و بازداشت شود یک اقدام «غیرمنطقی» است. 

به گزارش رویترز، وکیل دوروف همچنین گفت که تلگرام از قوانین اروپایی پیروی می‌کند. 

گفتنی است؛ دستگاه قضایی فرانسه روز گذشته اعلام کرد که دوروف متهم به همدستی در راه‌اندازی یک پلتفرم آنلاین است که اجازه تراکنش‌های غیرقانونی، تصاویر سوءاستفاده از کودکان و قاچاق مواد مخدر را می‌دهد. دوروف ۳۹ ساله همچنین به اتهام پولشویی و امتناع از همکاری با مقامات قضایی تحت بازجویی قرار داشت. هرچند تلگرام اعلام کرده است که مالک آن «چیزی برای پنهان کردن ندارد». 

این اولین بار است که مالک یک پیام‌رسان مهم بازداشت می‌شود، اما با افزایش تنش‌ها بین دولت‌ها و غول‌های فناوری، تنش بین مالک یک شبکه اجتماعی و پلیس و مقامات قضایی مسئله جدیدی نیست. قاضی ارشد برزیل نیز روز گذشته با تهدید پلتفرم «ایکس» اعلام کرد که اگر این شبکه اجتماعی در ۲۴ ساعت آینده یک نماینده قانونی در این کشور منصوب نکند، آن را مسدود خواهد کرد.

با این حال یک منبع پلیس فرانسه در این هفته گفت که تلگرام نسبت به سایر رسانه‌های اجتماعی تمایل کمتری به همکاری با مقامات دارد.

قرار گرفتن تحت بازجویی رسمی در فرانسه به معنای مجرم بودن نیست یا لزوماً منجر به محاکمه نمی‌شود، اما نشان می‌دهد که قضات معتقدند شواهد کافی برای ادامه تحقیقات وجود دارد. تحقیقات ممکن است سال‌ها طول بکشد تا اینکه به دادگاه فرستاده شود یا ممکن است بنا به صلاحدید کنار گذاشته شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار