سیل شدید در کشور‌های هند و پاکستان سبب تخلیه مردم از شهر‌های ساحلی شده و جان نزدیک به ۳۰ نفر را نیز گرفته است.

باران‌های شدید، مناطق ساحلی هند و پاکستان را درنوردید، شهر‌های ایالت «گجرات» در غرب هند را زیر آب برد و هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد. 

به گزارش رویترز، باران‌های موسمی شدید و سیل در چند روز گذشته جان دست کم ۲۸ نفر را در کشور هند گرفته است. مقامات دولتی می‌گویند برخی از این افراد غرق شده و برخی دیگر بر اثر سقوط درختان کشته شده‌اند. ده‌ها هزار نفر از روز یکشنبه از شهر‌های نزدیک به ساحل تخلیه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که بارش باران شدید در هند و کشور همسایه آن، پاکستان ادامه داشته باشد. در همین حال گفته می‌شود اتصالات برق به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و حدود هزار روستا بدون برق مانده‌اند. 

رسانه‌ها گزارش دادند که باران باعث جاری شدن سیل در شهر بندری «کراچی» پاکستان شده و مقامات این کشور نسبت به وقوع سیل ناگهانی در ایالت «سند» هشدار داده‌اند. ایالت سند که در جنوب شرقی پاکستان واقع شده، هنوز به دلیل سیل عظیم سال ۲۰۲۲ که بخش‌های وسیعی از کشور را زیر آب برد و به اقتصاد آن آسیب رساند، در حال بهبود است.

باران شدید هر ساله سب تخریب گسترده در هند و پاکستان می‌شود، اما کارشناسان می‌گویند تغییرات اقلیمی الگو‌های آب و هوا را تغییر داده و سبب افزایش تعداد رویداد‌های شدیدی مثل سیل می‌شود.

هفته گذشته ایالت «تریپورا» در شمال شرق هند دچار سیل و رانش زمین شد و بیش از ۲۰ نفر کشته شدند. در کشور بنگلادش که همسایه آن است، سیل حداقل ۴۰ نفر را در همین مدت کشته و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان آن به پناهگاه‌های اضطراری پناه بردند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار