کمیسر اتحادیه اروپا تاکید کرد وحشی‌گری و خشونت ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان این رژیم در کرانه باختری وضعیت این منطقه وخیم کرده است.

یانتس لنارچیچ، کمیسر اتحادیه اروپا برای مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه، گفت که وضعیت در کرانه باختری به دلیل استفاده از خشونت بی‌رویه ارتش اسرائیل و شهرک‌نشینان علیه غیرنظامیان فلسطینی هر روز بدتر می‌شود.

براساس گزارش القدس العربی، این مطلب روز پنجشنبه در پستی از سوی کمیسر اروپایی در پلتفرم ایکس منتشر شد. او در این پست تاکید کرد که تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌ها در کرانه باختری نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است.

 ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در سحرگاه روز چهارشنبه حمله نظامی گسترده و مستمری را در استان‌های طولکرم، جنین و طوباس در شمال کرانه باختری آغاز کرد که بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ تاکنون بود که علاوه بر تخریب تعدادی از خانه‌ها و زیرساخت ها منجر به شهادت ۱۷ فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

همزمان با شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از ۷ اکتبر، ارتش اشغالگر اسرائیل حملات خود را در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی تشدید کرد که در آن ۶۷۰ فلسطینی از جمله ۱۵۰ کودک شهید، بیش از ۵۴۰۰ نفر زخمی و بیش از ۱۰۰۰۰ نفر اسیر شدند. این جنایات رژیم صهیونیست با حمایت مطلق آمریکا صورت گرفته است.

در همین راستا روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که عملیات در شمال کرانه باختری چند روز به طول خواهد انجامید و بالگرد‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار