مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: حفظ ارزش‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از راه‌هایی است که می‌تواند جامعه را از بسیاری آسیب‌ها دور کند.

سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن اجتماعات استانداری قزوین و نماینده ولی فقیه در این نهاد برگزار شد، گفت: بنیاد شهید قزوین همه ساله و به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی را در زمینه شهدا برگزار می‌کند که انجام این کار بیانگر تلاش مسوولان استانی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره و منش شهدا به قشر‌های مختلف مردم، به ویژه جوانان است.

وی با تشریح اقدامات این نهاد در استان، تاکید کرد: ۴۸۵ برنامه فرهنگی طی سال گذشته در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهدای این استان صورت گرفت و از ابتدای سال جدید تاکنون نیز برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری یادواره شهدای شهرستانی، بزرگداشت شهید جمهور و همراهانش، یادواره شهدای ارتش، کنگره استانی شهدای غریب و بزرگداشت آزادگان جنگ دفاع مقدس به همت و تلاش آزادگان استان انجام شد.

اسمعیلی ادامه داد: همچنین در حوزه بازسازی تصاویر سه هزار شهید دوران دفاع مقدس، خاطره نگاری از ۲ هزار و ۵۸۸ شهید استان قزوین، تولید سه فیلم با محوریت شهدا و انجام ۲ هزار و ۲۱۱ مورد دیدار با خانواده شهدا در قالب طرح سپاس از دیگر اقدامات بنیاد شهید قزوین در سال جاری محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌های دیگری از جمله یادواره شهدای حج و سلامت، تکریم از مادران و همسران شهدا، برنامه پدران آسمانی، تکریم روز جانباز، یادواره شهدای بسیج و تکریم شهدای دانشجو را در تقویم برنامه‌های اجرایی خود داریم که امیدواریم با همکاری مسوولان استانی این برنامه‌ها را برگزار کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: این نهاد از دستگاه‌های مختلف اداری و اجرایی استان قزوین درخواست دارد تا در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت همکاری و تعامل‌های لازم را در دستور کاری خود قرار دهند.

امنیت امروز را مدیون خون پاک شهدا هستیم

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین هم در این نشست گفت: ۱۴۶ شهید در مجموعه انتظامی استان قزوین وجود دارد که در راه تامین امنیت از جان شیرین خود گذشتند.

سردار ابراهیمی با اشاره به ۳۶۱ جانباز و ۳۲ آزاده استان که در راه انجام وظیفه خود به این درجه از افتخار نایل آمده و همواره نیز قدردان زحمات و فداکاری‌های آنها هستیم، تاکید کرد: امروز امنیت بسیار پایداری در جمهوری اسلامی ایران حاکم است که آن را مدیون خون شهدا می‌دانیم.

این مسئول یادآور شد: مجموعه انتظامی استان قزوین همواره اقداماتی از جمله دیدار با خانواده شهدا، اعزام آنها به مراکز زیارتی و تفریحی و اقدامات مرتبط با در اختیار گذاشتن خانه‌های سازمانی، برگزاری مراسم مرتبط برای تقدیر از خانواده‌های معظم این شهیدان بزرگوار را در دستور کار سالانه خود قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: امروز خوشبختانه در مساجد و محلات استان شاهد توسعه و ترویج فرهنگ شهدا هستیم و همواره تلاش داریم تا همکاری‌های لازم را با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار