نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا از ظرفیت هنرمندان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در جلسه شورای فرهنگ و ترویج فرهنگ و ایثار قزوین گفت: هنرمندان با تولید آثار ماندگار نقش مهمی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارند و باید از این ظرفیت بهره برد.

وی اضافه کرد: در حوزه هنر و رسانه باید کار خوب و شاخصی برای معرفی شهدا به ویژه شهدای شاخص استان انجام شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: نیاز است تا در معماری فرهنگی کشور از نماد‌هایی از شهدا استفاده شود که البته این موضوع در استان کمرنگ است.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم گفت: شهید رجایی فقط یک شهید نیست بلکه یک مکتب است و باید برای معرفی بیشتر این چهره‌های شاخص اقدام ویژه انجام شود.

وی بر ساماندهی موزه شهدا تاکید کرد و گفت: در صورت توجه، این مراکز می‌توانند ظرفیتی برای پژوهشگران باشند و از آن دستاورد‌های خوبی کسب کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا گفت: استان قزوین در این زمینه پیشرو است.

اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم گفت: سال گذشته، مردم استان حضور گسترده‌ای در یادواره شهدای ارتش داشتند و در واقع مردم با حضور خود نشان دادند که قدردان جانفشانی شهدا هستند.

اسمعیلی افزود: ۴۸۵ برنامه فرهنگی در مناسبت‌های مختلف در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، ۳۵ یادواره شاخص، اجرای ۳۱۱ برنامه با مشارکت خانواده شهدا در ۳۷ حسینیه فعال استان، ۶۳ برنامه در منزل شهید بابایی، یادواره شهدای خلبان، یادواره شهدای سلامت، ویژه برنامه سالروز ورود آزادگان، مراسم روز جانباز، یادواذه شهدای نیروی انتظامی، مراسم تکریم مادران شهدا و یادواره پدران آسمانی همچنین یادواره‌های شهرستانی و نیز بزرگداشت روز شهید از جمله برنامه‌های بنیاد شهید طی یکسال گذشته است.

وی اضافه کرد: امسال نیز ۲۳۳ برنامه از ابتدای سال شامل ۱۰ یادواره شاخص و ۱۳ مراسم در ایام مناسبتی، ۱۸۵ مورد برنامه شاخص شهدایی، ۲۵ برنامه در خانه شهید بابایی برگزار شده است. از برنامه‌های پیش رو نیز می‌توان به برگزاری مراسم سالروز ورود آزادگان، یادواره شهید رجایی رئیس جمهور شهید، مراسمات هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای حج، مراسم روز جانباز، تکریم مادران شهدا و مراسم روز شهید اشاره کرد.

اسمعیلی با اشاره به وجود سه هزار شهید معزز در استان گفت: امسال از ابتدای سال ساماندهی و طراحی عکس‌های شهدا در حال انجام است که طراحی ۶۰ عکس شهید بابایی با استفاده از هوش مصنوعی نمونه‌ای از این فعالیت است.

وی در ادامه از وجود ۳۶۷ گلزار در استان خبر داد که ۳۳۰ گلزار شهید روستایی و ۳۷ گلزار شهید، شهری است.

انبارلوئی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین هم گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مانند اکسیژن برای استان نیاز است و باید در این زمینه کار شود.

انبارلوئی افزود: صدا و سیما یک رسانه حاکمیتی است و وظیفه ذاتی آن است که به این موضوعات بپردازد.

وی اضافه کرد: شبکه استانی قزوین در این زمینه ۷۶ عنوان تولید محتوا کرده و ۳۸ برنامه هم در رادیو تهیه شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: در خبر و فضای مجازی هم به موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا می‌پردازد.

انبارلوئی افزود: پارسال یک نویسنده به یک خانواده شهید معرفی شد و ظرفت مدت ۲۴ ساعت گفته‌های منتقل شده به این نویسنده تبدیل به یک نمایش رادیویی شد.

وی اضافه کرد: برای تولید سریال شهید لشگری هم برنامه ریزی شده است و به زودی شروع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار