استاندار قزوین گفت: حکمرانی خردمندانه مورد تاکید مقام معظم رهبری منجر به تصمیم گیری عقلانی شده و از حواشی به دور است.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین گفت: در گذشته جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن همایش‌ها و با حضور حدود ۱۵۰ نفر برگزار می‌شد، جلساتی که از آن خروجی مطلوبی بیرون نمی‌آمد و اعضا امکان اظهار نظر و رای به نحو احسن را نداشتند.

وی افزود: این مهم درحالی است که جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان متناظر با هیئت دولت است و در ایام اخیر اتفاقات خوبی در این جلسه افتاده و تصمیمات بدون تعارف، کارشناسی و حکیمانه اتخاذ شده است و رفتار خردمندانه‌ای صورت گرفته است.

اعلایی با تبریک هفته دولت به کارکنان پرتلاش و ایثارگر دولت گفت: مدیران و کارکنان دولت با وجود حجم مطالبات و مسئولیت‌های بالا، خوشبختانه با سلامت بار پیشبرد امور کشور را در سطح ملی و استانی بردوش می‌کشند و تلاش‌های آنها ارزشمند است.

استاندار قزوین ضمن ادای احترام به شهدای دولت اضافه کرد: شهید رجایی پرچمدار خدمتگذاری صادقانه بود و در مقام ریاست جمهوری جان خود را فدای انقلاب و نظام کرده و برای استان قزوین منشأ افتخار و بزرگی هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تعبیر روز گذشته رهبر معظم انقلاب درخصوص شهید رئیسی بی نظیر بود، گفت: هیئت دولت در دیدار روز گذشته خود با رهبر معظم انقلاب ۱۳ بند اساسی به عنوان دستور کار دریافت کرد و لازم است تمامی مدیران اجرایی توصیه‌های ایشان را مورد توجه قرار بدهند.

وی با بیان اینکه از بین این ۱۳ بند چندین موضوع باید هرچه سریعتر در استان اجرایی و عملیاتی شود، ادامه داد: حکمرانی خردمندانه یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود و در همین راستا باید به سمت و سویی برویم که عقلانیت در تصمیم گیری‌ها لحاظ و از حواشی و رفتار‌های احساسی دوری کرد چراکه به نقل از شهید بهشتی جامعه‌ای که با خرد اداره شود اسلامی می‌شود.

اعلایی افزود: ناترازی‌ها و مقوله‌های مختلف اقتصادی ناشی از حکمرانی غیرخردمندانه است و برای برطرف کردن این چالش‌ها باید به سمت حکمرانی خردمندانه رفت.

استاندار قزوین اضافه کرد: رعایت اولویت‌ها در امور زیرساختی از دیگر موارد با اهمیتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، متاسفانه در بسیاری از اوقات به موضوعات غیراولویت دار رسیدگی می‌شود و باید به سمت زیرساخت‌هایی برویم که ارزش افزوده برای کل جامعه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: اقدام فوری برای رفع تورم از دیگر موضوعات مطروحه توسط مقام معظم رهبری بود که استان می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند و باید با افزایش تولید که در توانایی استان قرار دارد در این زمینه به سطوح ملی کمک کند.

وی افزود: در زمینه علاج پیری زودهنگام جمعیت هم باید تمامی دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا کشور از این چالش و بحران عبور کند.

اعلایی گفت: نهراسیدن از مانع در کار‌ها از دیگر موضوعات دیگری بود که از سوی رهبر مطرح شد و بسیار مورد اهمیت است و کار‌ها باید با قوام و قدرت، تصمیم گیری و اجرایی شود، البته ممکن است در این مسیر مشکلاتی به وجود بیاورند ولی تا هنگامی که براساس منافع عامه و قانون قدم بردارید هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد و استان در سال‌های اخیر در این زمینه موفق عمل کرده است.

استاندار قزوین با تقدیر از دست اندرکاران اربعین گفت: راهپیمایی عظیم اربعین هم امسال با شکوه هرچه بیشتر برگزار شد و در این زمینه یکبار دیگر استان قزوین به بهترین شکل ممکن عمل کرد و این خدمات شایسته تقدیر است.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: نگاه بر این است که مدیران فرایند خدمتگذاری را با تمام توان ادامه دهند و در جهت تقویت خدمت گذاری به مردم نقش آفرینی کنند، جابجایی دولت هم به صورت طبیعی و همیشگی اتفاق می‌افتد و به دستور رئیس جمهور این اقدام کاملا حرفه ای، منطقی، علمی و به دور از هیجانات اتفاق خواهد افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار