محمدمهدی برومندی گفت: صادرات محصولات کشاورزی سالانه بیش از ۶ میلیارد برای کشور ارزآوری دارد که باید در راهبرد‌های حوزه بخش کشاورزی لحاظ شود.

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته دولت که با حضور جمعی از مسوولان و پیشکسوتان حوزه کشاورزی در سالن جلسات اداره کل جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶ میلیون تن میوه سالانه در حوزه باغی تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز‌های کشاورزی بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

وی به وضعیت واردات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: امروز چند محصول به ویژه موز و نارگیل به کشور وارد می‌شود که سالانه ۶۰۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌کند، حال تصور کنید اگر در حوزه تولید محصولات باغی ضعیف عمل کنیم چه حجم بزرگی ارز از دست داده‌ایم.

برومندی تصریح کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم که هدف اصلی‌اش اقتصاد و سفره‌های مردم است، در این شرایط وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تامین امنیت غذایی توانسته علی رغم محدودیت‌های بسیار در منابع و همچنین در شرایط تغییر اقلیم علاوه بر تامین امنیت غذایی بسیاری از محصولات کشاورزی کشور را صادر کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به طرح‌های هفته دولت در بخش کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: امسال در هفته دولت سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طرح کشاورزی در قزوین به بهره برداری می‌رسد که گام مهمی در امنیت غذایی کشور محسوب شده و فرصت‌های شغلی بسیاری را برای مردم به وجود می‌آورد.

این مسوول همچنین به وضعیت کشاورزی استان قزوین پرداخت و خاطرنشان کرد: این استان در بخش کشاورزی کشور جایگاهی بالایی دارد و در صف اول امنیت غذایی کشور اسقرار گرفته است، تا جایی که مرکز مهم تولید زیتون کشور محسوب می‌شود.

به گفته برومندی، استان قزوین در داربستی کردن انگور پیشرو بوده و همین باعث شده تا تولید انگور در زمین‌هایی که بدون داربست ۱۲ تن محسول تولید می‌کردند، اکنون میزان بهره وری را به ۶۰ تن برسانند و این به معنای به صرفه بودن اشتغال در حوزه کشاورزی است.

گفتنی است، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی روز چهارشنبه در سفر به استان قزوین با حضور در مراسم گرامیداشت هفته دولت، در مراسم اقتتاح طرح‌های بخش کشاورزی واقع در تاکستان نیز حضور می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار