یک نماینده چین در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست حملات خود به سوریه را متوقف کند و نیرو‌های خارجی به حضور نظامی غیرقانونی خود در سوریه پایان دهند.

به نقل از "سی جی تی ان", گنگ شوانگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در اظهارات خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع سوریه، بر اهمیت حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

وی از طرف‌های مربوطه خواست حداکثر خویشتنداری از خود نشان داده و تلاش‌های مشخص برای حفظ ثبات کشور‌های منطقه از جمله سوریه انجام دهند.

نماینده چین همچنین از اسرائیل خواست حملات خود به سوریه را متوقف کند و نیرو‌های خارجی به حضور نظامی غیرقانونی خود در سوریه پایان دهند.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل از قدرت‌های بزرگ خارج از منطقه خواست تا نقش سازنده‌ای در کاهش تنش‌ها در منطقه ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه بدون یک محیط امنیتی مساعد نمی‌توان به یک روند سیاسی باثبات دست یافت، تصریح کرد: چین از تشدید تلاش‌های ضد تروریسم دولت سوریه حمایت می‌کند و از جامعه بین المللی می‌خواهد که در راستای قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت برای مبارزه با نیرو‌های تروریستی در داخل سوریه، نیرو‌های خود را متحد کنند.

تجاوز‌های هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

در همین راستا، «قصی الضحاک» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد چند روز پیش در جلسه نشست شورای امنیت گفت: جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته اند که به تجاوزات خونین خود و شعله ورکردن جنگ در منطقه ادامه دهند.
الضحاک ادامه داد: حفظ صلح و ثبات جهان مسلتزم آن است که دولت‌های مستقر در آمریکا از سیاست مخرب خود دست بردارند و اجازه دهند که شورای امنیت براساس منشور این سازمان به اختیارات قانونی‌اش عمل کند.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بار‌ها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار