پادشاه اردن در دیدار با هیات آمریکایی در امان خواستار مداخله واشنگتن به منظور پایان بخشیدن به منازعه غزه شد.

یورش گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری که طی ۲ دهه اخیر بی سابقه بوده است اکنون خطر تشدید تنش‌ها در منطقه و خارج شدن وضعیت از کنترل را به همراه داشته است. از این رو، مقامات و نهاد‌های بین المللی درباره خطرات اقدام اخیر صهیونیست‌ها هشدار می‌دهند. 

به گزارش الجزیره، خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد: عبدالله دوم، پادشاه اردن درباره تشدید تنش‌ها در کرانه باختری هشدار داد. 

وی در این باره هشدار داد: اکنون شاهد تنش‌های جدی در کرانه باختری به دلیل حمله ارتش اسراییل هستیم. من خواستار مواضع موثرتر آمریکا به منظور پایان بخشیدن به فاجعه انسانی در غزه هستم. 

پادشاه اردن که در دیدار با هیات آمریکایی در کاخ ریاست جمهوری در امان سخن می‌گفت، تاکید کرد: ما از آمریکا می‌خواهیم نقش موثرتری در پایان بخشیدن به وضعیت موجود در غزه و کرانه باختری ایفا کند. انتظار ما از واشنگتن این است که این کشور اقدام به ایجاد یک افق سیاسی قابل دستیابی به منظور استقرار صلح بر پایه راهکار دو دولت کند. 

اردن براساس قوانین بین المللی متولی مسجد الاقصی و اماکن مقدس اطراف آن محسوب می‌شود. یورش صهیونیست‌ها به بیت المقدس باعث انتقاد مقامات اردنی از این اقدامات شده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار