وزارتخانه‌های امور خارجه و خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه یک سازمان غیردولتی اسرائیلی که در کرانه باختری اشغالی از خشونت شهرک نشینان افراطی علیه غیرنظامیان فلسطینی حمایت می‌کند، اعلام کردند.

مقامات آمریکایی گفتند که وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری این کشور روز چهارشنبه به وقت محلی تحریم‌های جدیدی را علیه یک سازمان غیردولتی اسرائیلی که در کرانه باختری اشغالی از خشونت شهرک نشینان افراطی علیه غیرنظامیان فلسطینی حمایت می‌کند، اعلام کرده اند.

سازمان "هاشومر یوش" در سال‌های اخیر توسط دولت اسرائیل تامین مالی و حمایت شده است. اعضای ارشد این سازمان غیردولتی به احزاب سیاسی وزرای ناسیونالیست افراطی از جمله ایتامار بن گویر و بتزالل اسموتریچ وابسته هستند.

شورای یشا یک سازمان مرکزی شهرداری‌های شهرک‌ها - به شدت نگران گسترش تدریجی تحریم‌های آمریکا به دایره وسیع تری از افراد و نهاد‌های وابسته به خود است.

هاشومر یوش سازمانی است که بر حفاظت غیرنظامیان از پاسگاه‌ها و مزارع غیرقانونی ایجاد شده توسط شهرک نشینان در کرانه باختری اشغالی تمرکز دارد.

برخی از این پاسگاه‌ها و مزارع توسط دولت آمریکا به دلیل خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی تحریم شده اند. هاشومر یوش از حمایت‌های سیاسی و مادی وزارت کشاورزی و محیط زیست اسرائیل و قانونگذاران افراطی ناسیونالیست در ائتلاف دولتی دبرخوردار شده است.

این سازمان غیردولتی همچنین از طریق چندین بنیاد و به صورت آنلاین کمک‌های مالی را در آمریکا جمع آوری می‌کند. وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تصمیم گرفتند اسحاق لوی فیلانت، هماهنگ کننده امنیتی یتظار - یکی از تندروترین شهرک‌های کرانه باختری - را به دلیل دست داشتن در خشونت علیه فلسطینیان تحریم کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار