سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد که ارتش روسیه بطور پیوسته و تدریجی در خاک جمهوری دونتسک درحال پیشروی است.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اذعان کرد که روسیه به طور پیوسته به سمت شهر کراسنوآرمیسک (پوکروفسک) واقع در بخش در جمهوری دونتسک در حال پیشروی است.

براساس گزارش آر تی، وب سایت وزارت دفاع آمریکا به نقل از رایدر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: شما می‌بینید که روس‌ها در آنجا (در جهت کراسنوآرمیسک) به تدریج در حال پیشرفت هستند.

او افزود: درگیری‌های شدیدی در امتداد آن منطقه مرزی وجود دارد و ما به برقراری ارتباط و مشورت با اوکراینی‌ها برای درک بهتر نیاز‌های آنها برای توانمندسازی ارتش این کشور برای دفاع از سرزمین هایشان ادامه خواهیم داد.  

دیروز دوشنبه، ولادیمیر زلنسکی وضعیت در محور کراسنوآرمیسک را سخت‌ترین وضعیت برای نیرو‌های اوکراینی توصیف کرد. با توجه به موفقیت‌هایی که نیرو‌های روسی در دونتسک به دست آوردند، مقامات منصوب شده از سوی اوکراین هفته گذشته تخلیه اجباری خانواده‌های دارای فرزندان از ۱۴ شهر واقع در مجاورت کراسنوآرمیسک را آغاز کردند.

شهر کراسنوآرمیسک یک مرکز منطقه‌ای در شمال غربی جمهوری دونتسک است. جمعیت آن در سال ۲۰۲۲ از ۶۱ هزار نفر فراتر رفت و این شهر به عنوان یک مرکز حمل و نقل اصلی در نظر گرفته می‌شود، زیرا راه آهن و جاده دونتسک و استان همسایه دنپروپتروفسک در اوکراین را به هم متصل می‌کند. علاوه بر این، خطوط ارتباطی راه آهن با شهر‌های استراتژیک کراماتورسک و اسلاویانسک که توسط نیرو‌های کی یف در شمال دونتسک کنترل می‌شوند، از کراسنوآرمیسک عبور می‌کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار