رئیس جمهور آمریکا با محکوم کردن حمله روسیه به پایتخت اوکراین، ادعا کرد روسیه نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حمله روسیه به شبکه انرژی اوکراین را محکوم و ادعا کرد که روسیه هرگز در جنگی که علیه همسایه خود به راه انداخته، موفق نخواهد شد. او در  ادامه تاکید کرد که آمریکا متعهد به ادامه حمایت از کی یف است.

براساس گزارش النشره، بایدن در بیانیه‌ای گفت: من به شدیدترین عبارات ممکن، ادامه جنگ روسیه علیه اوکراین و تلاش‌های این کشور برای فرو بردن مردم اوکراین در تاریکی را محکوم می‌کنم. روسیه هرگز در اوکراین موفق و مردم اوکراین هرگز شکسته نخواهند شد.

روز دوشنبه، روسیه صد‌ها پهپاد و موشک را به سمت اوکراین پرتاب کرد و تاسیسات انرژی همسایه خود را هدف قرار داد، در این حمله گسترده که حداقل چهار نفر کشته شدند. دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین در این خصوص گفت: ۱۵ منطقه تحت تاثیر حملات موشکی و پهپادی روسیه قرار گرفته‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هم روز دوشنبه حملات شبانه و بامدادی روسیه به کشورش را محکوم کرد و گفت که این حمله با استفاده از شلیک بیش از ۱۰۰ فروند موشک و۱۰۰ فروند پهپاد انجام شد. این حمله روسیه، بزرگترین حمله در هفته‌های اخیر، باعث قطع برق در مناطق وسیعی شد و در زمانی رخ داد که اوکراین در حال پیشروی در کورسک روسیه است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
جنگ با اوکراین نگو خنگول بگو جنگ با امریکا و انگلیس و هم پیمانهاش .وگرنه اوکراین عددی نبود برای روسیه
آخرین اخبار