مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه هر بار با شرط و مانع جدید نتانیاهو روبرو شده و به سرانجام نمی‌رسد.

رای الیوم در مطلبی آورده است: پس از شکست مذاکرات در قاهره، حماس به تغییر استراتژی در قبال مذاکرات با اشغالگرانی روی آورده است که هر توافقی را به شکست می‌کشانند و در برابر توافق مانع تراشی می‌کنند.

این رسانه از رویکرد حماس درباره بستن باب مذاکرات به طور کامل با رژیم صهیونیستی در سایه تعلل و طولانی شدن این مذاکرات و تداوم کارشکنی «بنیامین نتانیاهو» و گذاشتن دام در مسیر آن به منظور ممانعت از توافق خبر داده و نوشته است: حماس به خوبی می‌داند که همه طرح‌هایی که به ویژه از سوی آمریکا مطرح می‌شود به نفع اسرائیل و با هدف طولانی کردن جنگ علیه ساکنان غزه تا رمق آخر است. حماس به شدت از میانجی گران مصری و قطری درباره قانع کردن حماس برای همراهی با طرح‌ها خشمگین است، درحالی که این طرح‌ها با شروط و موانع جدید از سوی اشغالگران روبرو می‌شود و به نفع طولانی کردن جنگ طبق خواسته نتانیاهو و طرح‌های اوست.

رای الیوم نوشت: حماس به این باور رسیده است که دست یابی به توافق با رژیم صهیونیستی درباره آتش بس دست نیافتی است و روی آوردن به گزینه‌های دیگر در نهایت نتانیاهو را مجبور به دست برداشتن از شروط جدید خواهد کرد. از جمله گزینه‌های حماس وارد کردن میانجی گران متعدد در پرونده مذاکرات است به ویژه که برخی کشور‌ها از جمله امارات، عمان، ترکیه و حتی روسیه ابراز آمادگی کرده اند که این خود اهرم فشار جدیدی علیه اسرائیل برای برخورد با این پرونده سخت و پیچیده است که مصر و قطر در آن طی ماه‌های گذشته پیشرفتی نداشته اند.

این درحالی است که مذاکرات روز یکشنبه در قاهره بدون دستاوردی پایان یافت و مقام ارشد رژیم صهیونیستی از پابرجا بودن اختلافات خبر داد و مسیر را طولانی دانست. رژیم صهیونیستی نه تنها تمام پیشنهاد‌های مطرح شده را قبول نکرد بلکه شروط جدیدی هم قرار داده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: نوار غزه ، آتش بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار