مدیرکل حج و زیارت قم گفت: بیش از ۱۳۸ هزار زائر قمی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته افزون بر ۱۵ درصد رشد کرده است.

مدیرکل حج و زیارت قم با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۳۸ هزار زائر در سامانه سماح، گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته افزون بر ۱۵ درصد رشد کرده است.

اسماعیل رستمی افزود: تاکنون ۸۶ هزار و ۸۷۱ زن و ۵۱ هزار و ۴۳۶ مرد در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به انتخاب بسته‌های بیمه‌ای و مرز‌های خروجی نیز گفت: ۷۵ هزار و ۵۸۸ نفر بسته اول، ۵ هزار و ۲۸۱ نفر بسته دوم و ۵۷ هزار و ۴۳۸ نفر بسته سوم بیمه‌ای را انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت قم ادامه داد: مرز مهران با ۱۰۷ هزار و ۷۹۵ نفر بیشترین تقاضای قمی‌ها بوده و پس از آن، مرز خسروی با ۱۶ هزار و ۲۰۷ نفر، مرز هوایی با ۶ هزار و ۴۵۸ زائر و مرز شلمچه با ۵ هزار و ۲۷ نفر بیشترین آمار ورود و خروج زائران قمی را به خود اختصاص داده است.

رستمی همچنین به آمار وسیله نقلیه زائران اشاره کرد و گفت: ۶۳ هزار و ۳۴۲ نفر با وسیله شخصی، ۵۴ هزار و ۵۳۷ نفر با اتوبوس، ۶ هزار و ۴۵۷ نفر با هواپیما و ۱۱ هزار و ۷۲۰ نفر با تاکسی به مرز‌ها عزیمت خواهند کرد.

وی در خصوص گروه‌های سنی زائران نیز افزود: ۱۵ درصد زائران بین ۱۸ تا ۳۰ سال، ۳۳ درصد بین ۳۰ تا ۴۵ سال، ۱۰ درصد بین ۴۵ تا ۵۰ سال و ۴۲ درصد در سایر گروه‌های سنی قرار دارند.

برچسب ها: اربعین ، سامانه سماح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار