معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: تقویت جریان اربعین قطعاً به گسترش آرمان آن و معرفی مکتب اهل بیت(ع) که در رأس آن ایستادگی در برابر ظالمان است، در جهان کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رسول ابوالقاسمی  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: جریان اربعین یک نمودی از پیوستگی و همبستگی مردم و در راه یک آرمان ارزشی بزرگ همراه با عشق‌ورزی در راه سیدالشهدا (ع) است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: محوریت حرکت اربعین ایثار است و مردم از داشته‌های خود برای استحکام این پیوند و تلاش در این مسیر، هیچ ابایی ندارند و از این میراث و جریان ارزشمند استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: استفاده از این میراث ارزشمند باعث رونق و ایجاد یک گفتمان تمدنی می‌شود؛ وجه تمایز امت اسلامی با بقیه امت‌ها همین مسئله ایثارگری است که در روایات هم به آن اشاره شده و حتی خداوند آن را یک وجه امتیاز برای امت آخرالزمان پیامبر اسلام (ص) عنوان کرده است.

ابوالقاسمی عنوان کرد: اربعین تجلی این حرکت است؛ زمانی که حرکت اربعین تداوم می‌یابد و انتشار آن در جامعه امروز جهانی گسترش پیدا می‌کند و طعم ایثارگری و مجاهدت‌های عاشقانه در راه پیوستگی اجتماعی ذیل مسئله امامت انتشار پیدا می‌کند، بسیاری از دل‌ها را فارغ از آئین و مسلک و مذهب و قومیت مشتاق خودش می‌کند.

وی تصریح کرد: دل‌های مشتاقان فارغ از اینکه شیعه باشند یا نباشند؛ اما وقتی این حرکت را مشاهده می‌کنند و همبستگی و ایثار در راه امام را مشاهده می‌کنند خودبه‌خود شیفته این جریان می‌شوند؛ کما اینکه در سال‌های گذشته نمونه‌های متعددی را از این دلدادگی و تمایل هم از برادران اهل‌سنت و هم از غیرمسلمانان از جمله مسیحیان و یهودیان و امت‌های دیگر که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند مشاهده می‌کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: در جریانات اخیر این مسئله بروز و نمود پیدا کرد و شاید بتوان گفت آن وجه معرفی جریان اسلام در جهان آخرالزمانی با نشان اربعین خواهد بود؛ امام‌زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف هم که ظهور خواهند کرد، خودشان را امام‌حسینی معرفی می‌کنند که جامعه جهانی این امام حسین (ع) را در اربعین شناخته‌اند.

وی افزود: جریان اربعین این خصلت را دارد که می‌تواند با اتفاقات روز مشابهت‌هایی داشته باشد هرچه به جلو حرکت می‌کنیم و مردم به جهت این گستردگی فضای اربعین، بیشتر با این صحنه آشنا شوند قطعاً در مراودات خودشان نیز از آن استفاده می‌کنند امروز شاهد یک خبرنگار خارجی هستیم که در کشور خودش نمایشگاه آثار اربعین به نمایش می‌گذارد درحالی‌که خودش مسلمان هم نیست.

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم اذعان کرد: شاهد حضور یک گروه از مردم آمریکا بودم که در پیاده‌روی اربعین با حمایت‌های خیرین عراقی حضور پیدا کرده بودند؛ یعنی امروز برای معرفی اربعین شیعیان با هزینه شخصی در حال معرفی و گسترش اسلام در سرتاسر جهان هستند، قطعاً این جریان بازخورد خودش را در اتفاقات و مسائل جهانی نشان خواهد داد.

وی گفت: امروز شاهد هستیم که در جریانات مختلفی که در کشورهای اروپایی شکل می‌گیرد، یک اتصال با جریان اربعین وجود دارد از جمله ظلم‌ستیزی امام حسین (ع) و ایستادگی در برابر ظالمان بروز و ظهور پیدا کرده است.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: هرچه جریان اربعین تقویت شود و انتشار روایت‌گونه جریان اربعین ضریب پیدا کند، قطعاً به گسترش فریاد اربعین و آرمان اربعین و معرفی مرام و مکتب اهل‌بیت (ع) که در رأس آن نپذیرفتن ظلم که همان اشعار هیهات من الذله است، کمک خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار