مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: حدود ۸۰ موکب فردا در مسیر هفت کیلومتری بلوار پیامبر اعظم(ص) آماده ارائه خدمت به راهپیمایان جاماندگان اربعین خواهند بود.

مهدی قربانی‌کرم،مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم  در گفتگو با خبرنگاران گفت: قرارگاه اربعین برای هشتمین سال متوالی، اقدامات لازم را برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین حسینی و برگزاری همایش بزرگ راهپیمایی جاماندگان اربعین در شهر قم را فراهم کرده است.

وی افزود: تاکنون برای مسیر هفت کیلومتری بلوار پیامبر اعظم ۵۰ موکب اعلام آمادگی کرده‌اند که پیش بینی ما این است که تعداد مواکب به عدد ۸۰ خواهد رسید که خدمات آنها از ایستگاه‌های صلواتی آب، شربت، دم نوش، چای و اطعام گرفته تا خدماتی متنوع فرهنگی، مشاوره و سلامت و درمان غرفه‌هایی هستند که برای خدمت رسانی به شرکت کنندگان اعلام آمادگی کرده‌اند. در این ۲ هفته در استانداری با دستگاه‌های مختلف جلساتی داشتیم، شهرداری همه مناطق هشتگانه در بلوار پیامبراعظم مستقر هستند و شرکت آبفا هم موضوع آب رسانی را عهده دار شده است و از دوم شهریورماه کارش را شروع کرده است.

مسؤل قرارگاه مردمی اربعین قم اظهار کرد: اداره برق مسئولیت برق رسانی به ایستگاه صلواتی و موکب‌ها و شرکت نفت مسئولیت کپسول‌های ال پی جی را بر عهده گرفته‌است که در اختیار موکب‌ها قرار بدهد تا برای طبخ غذا مشکل نداشته باشند، شرکت گاز هم در این زمینه پای کار است، اوقاف هم از ۳۱ مردادماه موکب‌های خود را مستقر کرده‌است.

وی با اشاره به همراهی و همکاری مردم در خدمت به زائران اربعین حسینی گفت: امسال در ۵۰ نقطه از استان قم در منازل، مواکب و بقاع امام زاده‌ها زائران پیاده‌روی اربعین حسینی اسکان داده می‌شوند که امامزاده جمال (ع) هم به عنوان قرارگاه مواکب زوار اربعین و هم به عنوان موکب به خدمت رسانی مشغول است.

راهپیمایی جاماندگان اربعین از ساعت ۶ صبح روز یکشنبه، از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آغاز و عزاداران حسینی مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) را به سمت مسجد مقدس جمکران طی خواهند نمود، این مراسم تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار