نامزد مستقل انتخابات آمریکا از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ این کشور حمایت کرد.

رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ این کشور حمایت کرد و گفت که کارزار انتخاباتی خود را تعلیق می‌کند، اما پایان نمی‌دهد.

رابرت اف کندی جونیور نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران گفت اکنون از دونالد ترامپ حمایت خواهد کرد.

این سیاستمدار آمریکایی درباره دلیل حمایت خود از ترامپ، گفت که دلایلش «آزادی بیان، جنگ در اوکراین و جنگ علیه فرزندان ما» بوده است.

نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که مبارزات انتخاباتی خود را به حالت تعلیق در می‌آورد، اما به آن پایان نمی‌دهد. «من حضور خود را خاتمه نمی‌دهم، فقط آن را تعلیق می‌کنم و پایان نمی‌دهم. نام من در اکثر ایالت‌ها روی برگه‌های رأی باقی خواهد ماند.»

نامزد مستقل انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا گفت در حالی که نام خود را در برخی از برگه‌های رای می‌گذارد، آن را از ۱۰ ایالت مهم انتخاباتی حذف می‌کند.

کندی گفت: «در قلبم، دیگر باور ندارم که در برابر این سانسور بی‌امان، سیستماتیک و کنترل رسانه‌ای، مسیری واقع‌بینانه برای پیروزی در انتخابات داشته باشم؛ بنابراین وجدان من اجازه نمی‌دهد از کارکنان و داوطلبانم بخواهم که ساعات طولانی کار خود را ادامه دهند، یا از اهداکنندگان خود بخواهم در زمانی که مسیری واقعی به کاخ سفید ندارم، به کمک خود ادامه دهند.»

به گزارش سی ان ان، کناره گیری رابرت کندی همچنان می‌تواند بر رقابت فشرده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تأثیر بگذارد.

در بخش عمده‌ای از سال گذشته، زمانی که رابرت اف کندی جونیور پایگاه حمایتی کوچک، اما قابل توجهی را ایجاد کرد، دو حزب بزرگ دموکرات و جمهوری خواه با یک سوال مواجه شدند: اهداف ریاست جمهوری چه کسی ممکن است توسط یک نامزد مستقل بیشتر آسیب ببیند؟

اکنون، با توجه به اینکه کندی در حال خروج از انتخابات است، هر دو طرف از نزدیک جانب گرایی حامیان وی را دنبال خواهند کرد.

پیش از این، در ذهن برخی از افراد این سوال بود که آیا او از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت خواهد کرد یا خیر؟ نتیجه‌ای که به نظر می‌رسد محتمل است اگرچه تضمین شده نیست.

اگرچه احتمال پیروزی کندی به سرعت در حال کاهش بود، اما تصمیم او برای کناره گیری ۷۴ روز قبل از انتخابات، پیچیدگی دیگری در رقابتی ایجاد می‌کند که شبیه سایر رقابت‌های پیشین آمریکا نبوده است.

از آنجایی که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور وارد رقابت نزدیک با ترامپ می‌شود، رئیس‌جمهور سابق امید دارد که خروج کندی از انتخابات برایش تعیین‌کننده باشد.

به سختی می‌توان مطمئن بود که حامیان کندی چه خواهند کرد. ارزیابی اینکه بسیاری از آنها تا به حال قصد رای دادن به او را داشته اند یا نه، دشوار است و برخی ممکن است به هیچکس رای ندهند.

از آنجایی که روز‌های کندی در رقابت انتخابات به پایان رسیده است، چندین تن از متحدان ارشد ترامپ از جمله پسرش، دونالد ترامپ جونیور، در پشت صحنه تلاش کرده اند تا وی از ترامپ حمایت کند. در همین حال، رئیس‌جمهور سابق پیشنهاد داد و به سی ان ان گفت که ممکن است جایی برای کندی در کابینه آینده پیدا کند.

ترامپ روز پنجشنبه در گفتگو با فاکس نیوز گفت: «اگر او از من حمایت کند، از آن مفتخر خواهم شد. او واقعاً تصمیم درستی گرفته است.»

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار