سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت ۶۹۵ نظامی این رژیم از ابتدای جنگ علیه ساکنان نوار غزه و در درگیری با نیرو‌های مقاومت خبر داد.

 «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه ساکنان نوار غزه تا کنون، ۶۹۵ نظامی رژیم اسرائیل کشته و ۶۴۵ نظامی دیگر این رژیم نیز به شدت مجروح شدند.

به نقل از شبکه الجزیره، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین شمار مجروحان ارتش این رژیم در طی این مدت را چهار هزار و ۳۵۷ نفر اعلام کرد که ۲ هزار و ۲۳۲ نفر آنها از آغاز حمله زمینی به غزه زخمی شده اند.

وی افزود: ۱۸۵ نظامی اسرائیل همچنان در بیمارستان‌های این رژیم تحت درمان هستند که حال ۲۱ نفر از آنها وخیم است.

تحلیلگران معتقدند که در جریان نبرد کنونی در نوار غزه، صهیونیست‌ها تلاش زیادی برای دستکاری در آمار تلفات خود کرده‌اند.

نکته جالب توجه اینجاست که خود صهیونیست‌ها هم درباره آماری که ارتش و مقامات این رژیم از تلفات مقاومت می‌دهند، شک و تردید دارند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در دسامبر گذشته با تردید درباره آمار ارائه شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی در زمینه تلفات این ارتش در جنگ غزه، گزارش داد که تفاوت زیادی میان آمار ارتش با آمار رسمی بیمارستان‌ها درباره تلفات در میان نظامیان وجود دارد؛ به طوری که تا این تاریخ بیمارستان‌ها ۴ هزار و ۵۹۱ زخمی را پذیرش کرده‌اند، اما ارتش تعداد زخمی‌ها را تنها یکهزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرده است.

این رسانه صهیونیستی بلافاصله مجبور شد در سایه سانسور نظامی شدید رژیم صهیونیستی گزارش خود را پس بگیرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه تعداد مطالب منتشر شده‌ای که مشمول سانسور نظامی می‌شوند ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته و بخش سانسور نظامی بر صد‌ها هزار مطالب منتشر شده در زمینه جنگ غزه، نظارت داشته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار