سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از دو عملیات موشکی و پهپادی در دریای سرخ و خلیج عدن علیه دو کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل خبر داد.

 سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که دو کشتی در دریای سرخ و خلیج عدن متعلق به شرکت‌هایی که با رژیم اسرائیل همکاری می‌کنند، هدف حمله موشکی و پهپادی یمنی‌ها قرار گرفته‌اند.

یحیی سریع گفت که کشتی اول یک نفتکش به نام SOUNION بود که پیش از این هشدار‌های نیرو‌های مسلح یمن در خصوص ممنوعیت انتقال بار به بنادر اسرائیل را نادیده گرفته بود.

به گفته یحیی سریع کشتی دوم نیز Sw North Wind I نام داشت که این کشتی نیز چندین مرتبه در بنادر رژیم اسرائیل پهلو گرفته بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین خبر داد که کشتی مذکور در دریای سرخ به شکل دقیق مورد هدف قرار گرفته است و در معرض غرق شدن قرار دارد. 

او افزود: «در این عملیات‌ها از قایق‌های انتحاری، موشک‌های بالستیک و کروز و پهپاد استفاده شده است؛ نیرو‌های مسلح یمن بر ادامه محاصره دریایی دشمن اسرائیلی و حمله به کشتی‌هایی که با این رژیم همکاری می‌کنند، تأکید دارند».

ساعاتی پیش نیز سید عبدالملک الحوثی، در سخنرانی هفتگی خود گفت: «جبهه یمن نیز در این هفته حملاتی با ۲۱ موشک بالستیک، کروز و پهپاد و شهپاد انجام داده است... تاکنون ۱۸۲ کشتی که دستور تحریم اسرائیل را نقض کرده‌اند را هدف قرار داده‌ایم».

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار