استاندار کردستان گفت: پهنه‌های جدید اکتشافات معدنی جدید در استان، می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.

اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در جلسه شورای معادن استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در پروژه عمرانی هدف غایی بهره‌برداری از آن است، اما باید در طول استفاده از آن به فکر خلق ثروت و ایجاد اشتغال و فعال شدن مشاغل باشد.

استاندار کردستان با اشاره به انجام اکتشافات معدنی جدید در استان، گفت: شناسایی پهنه‌های جدید می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.

وی افزود: در این اکتشافات، حدود ۱۲۰ پهنه جدید معرفی خواهد شد که منتظر اعلام رسمی از سوی سازمان زمین شناسی کشور هستیم.

امسال تعهد وصول حقوق دولتی سال جاری کردستان ۲۴ هزار میلیارد ریال است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۳۶۷ واحد معدنی با پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ۲۰۹ تعداد فعال، ۱۱۵ مورد غیر فعال و ۹ معدن نیز در حال تجهیز است.
 
بختیار خلیقی گفت: در حال حاضر ذخیره قطعی معادن استان بیش از ۷۷۸ میلیون تن است که با فعالیت و صدور پروانه بهره برداری برای اکتشاف‌های جدید، این میزان به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی به موضوع وصول حقوق دولتی معادن نیز اشاره‌ای داشت و افزود: از ابتدای سال تا پایان تیرماه امسال، ۷۸۷ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن استان وصول شد.

خلیقی اذعان کرد: از این میزان ۴۰ میلیارد تومان آن به استان بازگردانده شد که ۵۵ درصد آن به مجموعه صمت و ۱۰ درصد به حوزه راهداری اختصاص خواهد یافت.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن وصول شد، ادامه داد: وصول حقوق دولتی معادن برای امسال ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هدف گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار