معاون اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر ذبح دام و فرآورده‌های خام دامی در این استان خبر داد.

رحمان نجفی امروز با اشاره به آماده‌باش اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در ایام سوگواری اربعین حسینی، گفت: کشتارگاه‌های دام استان نیز در این ایام فعال بوده و آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی عزاداران هستند.
معاون اداره کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: اکیپ‌های نظارت بهداشتی این اداره کل دامپزشکی استان از چند روز مانده به اربعین ساماندهی شده اند تا فرایند نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی به صورت کامل اجرا شود.
به گفته او، با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی و انجام نذورات شهروندان و نیز استقرار مسافران تابستانی در استان میزان تقاضا برای تهیه فرآورده‌های خام دامی در استان افزایش یافته و بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور با ساماندهی و هماهنگی بین دستگاه‌های حوزه سلامت اکیپ‌های نظارتی افزایش یافته است تا در تهیه و مصرف این فرآورده‌ها مشکلی رخ ندهد.
نجفی با تاکید بر اهمیت و حساسیت نظارت بهداشتی برای به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های مشترک و نقش آن در ارتقای سلامت عمومی جامعه، بیان کرد: مراکز تولید، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها مانند کشتارگاه‌های دام و طیور، قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی‌ها و نیز سردخانه‌های نگهداری فرآورده ها، کارگاه‌های بسته بندی و فرآوری، خودرو‌های یخچالدار حمل، رستوران ها، کترینگ ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های تابستانی از جمله مراکزی هستند که بر نحوه عملکرد آنها نظارت مستمر خواهد شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: هدف دامپزشکی تامین امنیت غذایی و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
او از شهروندان خواست به عنوان شهروند همیار دامپزشکی، این اداره کل را در اجرای طرح نظارت و کنترل یاری کرده و موارد مشکوک و گزارش‌های خود را از طریق شماره تلفن ۳۳۳۹۴۸۰۰ و سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار