معاون شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: استانداران باید از ظرفیت اعتبارات محرومیت زدایی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی استفاده کنند.

ذوالفقار مهدی‌زاده امروز در سفر به شهرستان مرزی پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و بازدید از تاسیسات و زیرساخت‌های آب و فاضلاب این منطقه گفت: اعتبارات پروژه‌های محرومیت‌زدایی تا پارسال در اختیار وزارت نیرو بود و از طریق این وزارتخانه توزیع می‌شد، اما امسال به استان‌ها اختصاص داده شده، از این‌رو انتظار داریم استانداران و فرمانداران، برخورداری از این ظرفیت را دنبال کنند.
معاون شرکت آب و فاضلاب کشور هدف از بازدید خود را بررسی وضعیت تصفیه‌خانه و پروژه‌های آبرسانی استان اردبیل اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم کمک‌های لازم برای پیشبرد طرح‌ها ارائه شود.
به گفته او، تصفیه‌خانه پارس‌آباد مغان با ۲۸ هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه در شبانه‌روز تقریبا آماده بهره‌برداری است و برخی نکات و اختلاف‌نظر‌های فنی در رابطه با این طرح نیز در آستانه رفع شدن است.
مهدی‌زاده افزود: مباحث فنی پروژه یاد شده در حال پیگیری است و طی سه تا چهار ماه آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود، تجهیزات مکانیکی و برقی پروژه راه‌اندازی شده و کار‌های بخش ساختمانی پروژه هم انجام گرفته است.
او در رابطه با آب شرب و زیرساخت‌های آن در شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر ردیف اعتبار اجرایی ندارد و باید ردیف لازم ایجاد شود، اما به همکاران تاکید شده کار‌های مطالعاتی و لازم را انجام داده و برای اختصاص ردیف اعتبار به وزارت نیرو ارسال کنند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در حوزه آب روستایی نیز در مجموعه روستا‌هایی که مشمول طرح ملی هستند و می‌توانیم کمک کنیم، باید روستا‌ها احصا و اعلام شود تا با ارائه کمک‌های لازم زیرساخت‌های آب تعدادی از روستا‌ها که مشکل حاد آب دارند، حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار