وزیر خارجه آمریکا با «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه گفتگو کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه شب با «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه گفتگو کرد.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن و نخست وزیر قطر «درباره تلاش‌های جاری برای مذاکره در مورد توافقنامه آتش‌بسی که آلام مردم فلسطین را کاهش داده و موجب آزادی گروگان‌ها (اسرا) می‌شود، رایزنی کردند.»

بر اساس این بیانیه، دو طرف تاکید کردند که پیشنهاد طرف‌های مذاکره‌کننده شکاف‌های باقیمانده را به نحوی از بین می‌برد که اجازه اجرای فوری توافق را فراهم می‌کند.

ودانت افزود: وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر قطر درباره همکاری خود برای اینکه هیچ طرفی اقدامی در جهت تضعیف تلاش‌ها برای رسیدن به توافق انجام ندهد، گفتگو کردند.

بلینکن همچنین از «نقش حیاتی قطر در میانجیگری مذاکرات و اشاعه صلح منطقه‌ای قدردانی کرد.»

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه برای دیدار و گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، اسحاق هرتزوگ رئیس و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی وارد تل آویو شد.

وی سپس به قاهره رفت و در آنجا با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفتگو کرد. پس از آن، بلینکن عصر سه‌شنبه به قطر رفت.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در تل آویو به خبرنگاران درباره مذاکرات جاری آتش بس غزه گفت که اسرائیل پیشنهاد رفع اختلاف برای آتش بس را پذیرفته است و حماس نیز «موظف» است که همین کار را انجام دهد. وی افزود که دیدار با نتانیاهو «بسیار سازنده» بود.

بلینکن بار دیگر بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد و افزود: این تعهدی است که ما بعد از هفتم اکتبر هر روز به آن عمل کرده‌ایم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار